Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

california tentstof vervangen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
chv

Re: california tentstof vervangen

Bericht door chv »

Die zwarte knobbel is de GPS antenne van de OEM dubbel dins radio, volgens mij.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
dreezz

Bericht door dreezz »

We wilden onze camper in de verkoop doen, maar de stof van het tentdoek was echt aan vervanging toe.
Peter Multivan een berichtje gestuurd en gelukkig had hij op heel korte termijn tijd, en kon me adviseren welke spullen besteld moest worden.
Na een flinke rit werden we gastvrij ontvangen en de 'taaie klus' bleek reuze mee te vallen.
Peter heeft de skills, kan het goed uitleggen en heeft ook nog het benodigde gereedschap.
Met een prachtig en strak gemonteerd doek reden we weer, zéér tevreden, huiswaarts!
ps: de 2.5tdi T4 Westfalia California uit 2000 staat inmiddels op marktplaats ;-)

Peter: bedankt, voor je gastvrijheid, fijne communcitatie en de leuke en gezellige dag én 't topresultaat :toppie
Bijlagen
camper tentdoek.jpg
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@dreezz
Dank je wel en veel succes voor de komende tijd :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pieter1976

Bericht door Pieter1976 »

Multivan Generation schreef: 14 apr 2025, 16:48 Ziet er netjes uit hoor :toppie
Dankjewel :proost
Pieter1976

Bericht door Pieter1976 »

Dankjewel, die bobbel is denk ik wat charles vermeld, en dat met dat doek dat ie te groot is is zo wel mooi opgelost vonden wij ook al :gekte
[/img][/img][quote=Hanz post_id=529504 time=1744655368 user_id=10075]
[quote=Pieter1976 post_id=529494 time=1744547898 user_id=16377]
[color=#0000FF]Het nieuwe doek was echter aan de lange zijde 3 cm aan beide kanten te lang.
Ik zie op de site van Stoff am Stuck dat ze verschillende maten hanteren voor de T4 van 1996-1999 en de T4 van 1999-2003. Voor de laatste jaren is de omlooplengte zowel onder als boven een paar centimeter groter. Ook is het doek aan de voorkant zowel boven als onder 1 cm breder. Ik heb echter nog nooit ergens gelezen dat het hefdak in de laatste jaren een andere maat heeft. Of het moet te maken hebben met de gasveren die de laatste jaren standaard waren waardoor de profielen waar de tent in bevestigd is misschien op een andere plaats gemonteerd zijn. Maar dan blijftbhet toch vreemd dat bij jouw bus van 2000 het grotere doek nog te groot was.
[/color]

Nu nog eens een x een cursus foto’s plaatsen in een topic 😅
[color=#0000FF]Als je bedoelt dat de foto's niet rechtop staan, daar kan je niets aan doen. Dat is een eigenaardigheidje van de forum software. Als je er bij het bekijken op klikt dan staan ze weer rechtop. [/color]
[/quote]

Het doek zit er wel keurig op. Maar wat is die zwarte bobbel op je dak midden voor het tentdoek?
[/quote]
Bijlagen
IMG_3018.jpeg
IMG_3017.jpeg
Remco_T5

Bericht door Remco_T5 »

Nu nog eens een x een cursus foto’s plaatsen in een topic 😅
Als je bedoelt dat de foto's niet rechtop staan, daar kan je niets aan doen. Dat is een eigenaardigheidje van de forum software. Als je er bij het bekijken op klikt dan staan ze weer rechtop.

.
Als je de foto iets bewerk, bijvoorbeeld 1% verkleinen of een randje ervan af, en dan opsla en post gaat het wel goed is mijn ervaring.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Henk54

california tentstof vervangen

Bericht door Henk54 »

Kortgeleden het hefdakdoek van onze T4 California laten vervangen bij Buitenga Campers:

Buitenga Campers
Hoofdweg 161
8474 CD Oldeholtpade (bij Wolvega)
Friesland
Telefoon: 0561 688 898
E-mail: info@buitenga-campers.nl
https://www.buitenga-campers.nl

Erg goede ervaring bij Buitenga. We werden prettig tewoord gestaan en zijn zeer tevreden.
Ze snijden het doek zelf en monteren erg netjes in 2 uur tijd; we konden er zelfs op wachten.
De pasvorm is goed; het doek zit mooi strak.
Ze hebben de nodige kennis en ervaring met VW Camperbusjes ook in bredere zin.
Een aanrader!
JeremyP

Bericht door JeremyP »

Beste forumleden,
Ik wil het tentdoek van mijn 91er california vervangen door een 3 raams versie.
Er is heel wat verwarring omtrent de afmetingen op de verschillende sites van aanbieders en hier op het forum.

Ik heb het onderste deel aan de buitenkant afgemeten en kom met deze maten:
Omtrek 774cm
Afstand naden:
Voor 128cm
Zijkanten 263cm
Achter 120cm

Het tentdoek is nog het originele en het hefdak heeft geen gasveren maar de H steun. Is ook uitgerust met sherpas dragers.

Mijn voorkeur gaat naar een tentdoek van stoff am Stück.
Maar op hun site is me niet duidelijk welke versie ik moet bestellen aangezien de maten niet overeen komen.

Hopelijk brengen jullie wat meer duidelijkheid hierin?

Mvg,
Jeremy
Hanz

Bericht door Hanz »

In een ander topic kwam dit ook aan de orde en toen heb ik mijn tentdoek eens opgemeten (Cali 1997 met twee zijvensters). Ik kwam toen op:
Totale omloop 774 cm
Voor 128 cm
Achter 122 cm
Zijkant 262 cm
Alles gemeten aan de onderkant ter hoogte van het aluminium profiel.

Deze maten zijn dus vrijwel gelijk aan wat jij gemeten hebt.
Maar als ik op Stoff am Stueck kijk naar een zelfde tentdoek voor mijn bouwjaar zie ik ook nogal afwijkende maten, terwijl het doek op de bijbehorende foto precies hetzelfde is en keurig strak gemonteerd is.
Ik denk dat Stoff am Stueck een andere manier van meten heeft maar dat het doek wel past. Anders zouden ze niet al jaren lang dit doek kunnen verkopen zonder klachten.
Misschien eens contact opnemen met ze om dit na te vragen en wat voor garantie ze geven op de pasvorm.

Overigens, ik had oorspronkelijk ook zo'n H-steun maar heb deze vervangen door gasveren. Dit maakt voor het tentdoek geen enkel verschil.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
chv

Bericht door chv »

Ik heb in totaal 3 keer een doek van Stoff am Stück geplaatst en nooit problemen gehad met de afmetingen en pasvorm. Wel had ik een keer een doek met een productiefout met een van de ritsen. Toen moest ik desondanks weer 7a 8 maanden wachten op een vervanger.
Die wachttijden daar zijn echt een ramp.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Stino

Bericht door Stino »

Ik heb dit topic al meerdere keren eens doorbladerd.

Maar toch nog een vraag:
Bij ons zit het aluminium profiel op sommige plaatsen los, bij het vervangen van het tentdoek zijn ze niet al te voorzichtig te werk gegaan, je kan dus op sommige plaatsen tussen carrosserie en profiel wat licht zien doorschijnen. Het is ook wat verbogen, en met lelijke schroeven vastgezet, dus dat wil ik ook adresseren.
Op de eldiape website, over het volledig demonteren van een hefdak zag ik dat het alu profiel gekit zat met een heel plakkerig goedje.
Met voor goedje is dat?

Dan kan ik mij daar deze herfst, winter en of lente eens mee bezig houden, incl opnieuw kitten van de dakgoot blokken (waar ik zeker tegenop zie, maar nu is de bus gelukkig waterdicht met wat duct tape ... en er is op geen enkele plek opgestuwde lak te zien, dus wie weet hebben wij die ene roestvrije wonderbus ...)

s.
vw T4 2.4 California 07/1991
Hanz

Bericht door Hanz »

Als 'plakkerig goedje' kan je Sikaflex 252 gebruiken. Wel naast de alu strip de boel goed afplakken want als die kit er eenmaal op zit dan gaat hij er niet zo makkelijk meer af. Op de website van Peter (eldiape) staat volgens mij ook een artikel over het plakken van een multirail voor een luifel. Daar staan ook nog tips voor het werken met Sikaflex. Hier dus https://www.eldiape.com/toprail/toprail.htm
Dropmans

Bericht door Dropmans »

Dan moet je volgens mij wel heel bruut te werk zijn gegaan, die strip zit gekit en geschroefd op het dak van het voertuig en hoeft niet los voor het vervangen van het tentdoek....
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
JeremyP

Bericht door JeremyP »

Hoi,
Bedankt Hanz en Charles voor jullie reacties,

Ik ga ervan uit dat ik dan deze versie moet hebben?
https://www.stoffamstueck.de/faltenbalg ... _3240_2507

Welke had jij besteld Charles?
Mvg, jeremy
Hanz

Bericht door Hanz »

Die maten komen inderdaad beter overeen met wat je gemeten hebt. Maar deze versie is bedoeld voor Westfalia vanaf 1996. Jouw bus is toch ouder? Of is het geen originele maar een oudere bus waar een nieuwer hefdak op gezet is?
Plaats reactie