Nee he,
Nadat de bus eerst niet liep, gelukkig daarna wel, nieuwe probleempjes.
Na ongeveer 50 km rijden, bus houdt zo nu en dan in, voorgloeilampje brand helemaal niet meer ook niet bij opnieuw starten.
Inhouden, gele knipperende olielampe, rode knipperende olielampje met pieptoon en uitval toerenteller,
Olie gecontroleerd, prima aan het peil. Motor gaat mooi rond.
Ik dacht dat het kwam van 3 jaar stilstand, foutmeldingen 18027, 18058, 0562 en 1314.
Olie-level sensor is dat de zelfde als oliedruksensor ?
Ik lees op sommige fora dat het te maken kan hebben met dynamo en/of toerental sensor ?
Wie weet nu weer raad ?
groet chris
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vw t4 tdi acv motor 2.5 liter diesel
- Multivan Generation
- Berichten: 34859
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vw t4 tdi acv motor 2.5 liter diesel
Olie level sensor zit onder in je carter gemonteerd.
De olie druk sensor(en) zitten aan de voorzijde in het blok geschroefd.
Zijn dus 2 verschillende zaken.
De olie druk sensor(en) zitten aan de voorzijde in het blok geschroefd.
Zijn dus 2 verschillende zaken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: vw t4 tdi acv motor 2.5 liter diesel
Nieuwe olielevelk sensor gemonteerd en nieuwe gloei relais alle fouten uit de ECU,
maarrrrrr
de buds rijdt nog steeds niet op vol vermogen, kan welk rustig opbouwen naar 100 km/h, maar echt snel ist tie nie.
Tot 3000 toeren gaat het optrekken langzaam, daarboven niets, al trap ik het pedaal door de vloer.
Geen fouten meer in de computer te vinden, wat zou dit kunnen zijn ???
groet chris
maarrrrrr
de buds rijdt nog steeds niet op vol vermogen, kan welk rustig opbouwen naar 100 km/h, maar echt snel ist tie nie.
Tot 3000 toeren gaat het optrekken langzaam, daarboven niets, al trap ik het pedaal door de vloer.
Geen fouten meer in de computer te vinden, wat zou dit kunnen zijn ???
groet chris
- Multivan Generation
- Berichten: 34859
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vw t4 tdi acv motor 2.5 liter diesel
Ik zou hem eens rijdend loggen.
Dus actuele data in een log opslaan en dan eens kijken.
Loggen doe je in kanaal 3, 8 en 11 en vanaf 1200 rpm doortrekken tot zo'n 4000 rpm in de derde versnelling.
Wel zo veilig om dat met 2 personen te doen.
Je bent welkom..
Groeten Peter
Dus actuele data in een log opslaan en dan eens kijken.
Loggen doe je in kanaal 3, 8 en 11 en vanaf 1200 rpm doortrekken tot zo'n 4000 rpm in de derde versnelling.
Wel zo veilig om dat met 2 personen te doen.
Je bent welkom..
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Jan anno NU
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: vw t4 tdi acv motor 2.5 liter diesel
Een beschrijving wat het vervangen van wat vacuum slangetjes deed"
viewtopic.php?p=530182#p530182
En chris die roetkat zou natuurlijk ook potdicht kunnen zitten als je busje voor geen meter trekt.
viewtopic.php?p=530182#p530182
En chris die roetkat zou natuurlijk ook potdicht kunnen zitten als je busje voor geen meter trekt.
Re: vw t4 tdi acv motor 2.5 liter diesel
Ik had misschien al vermeld dat mijn bus 3 jaar in de schuur had gestaan.
Dus ik dacht een diesel niet niet top loopt, te weinig brandstof of te weinig lucht, ik haal het luchtfilter uit het huis, niets meer van over, er hebben blijkbaar 3 jaar muizen in gewoont, totaal opgevreten en vernield.
Daardoor bladeren en andere troep in het luchtfilterhuis, en dus te weinig lucht voor ontbranding.
Nieuw luchtfilter en voila, lopen als een hinde.
Maarrrrr, op weg naar de APK, trap ik dwars door de koppeling, onderste koppelingscilinder die in de bak zit, kapot.
Geen koppeling, rechtsomkeer naar huis, zonder koppeling.
Bak eraf, nieuwe set incl koppelingsplaten besteld, nu weer terug bouwen.
groet chris.
Dus ik dacht een diesel niet niet top loopt, te weinig brandstof of te weinig lucht, ik haal het luchtfilter uit het huis, niets meer van over, er hebben blijkbaar 3 jaar muizen in gewoont, totaal opgevreten en vernield.
Daardoor bladeren en andere troep in het luchtfilterhuis, en dus te weinig lucht voor ontbranding.
Nieuw luchtfilter en voila, lopen als een hinde.
Maarrrrr, op weg naar de APK, trap ik dwars door de koppeling, onderste koppelingscilinder die in de bak zit, kapot.
Geen koppeling, rechtsomkeer naar huis, zonder koppeling.
Bak eraf, nieuwe set incl koppelingsplaten besteld, nu weer terug bouwen.
groet chris.
- Jan anno NU
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: vw t4 tdi acv motor 2.5 liter diesel
Respect hoor dat je zo,n klus Projekt oppakt.
