Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
slecht starten 1o2 pk tdi
slecht starten 1o2 pk tdi
onze t4 start slecht.gloeibougies net vervangen en nog niet okee.ik hoor nu van zekering stuk of t gloeirelais.waar kan ik dit vinden in de auto? heb daar een beetje hulp bij nodig om dit op te sporen.
Re: slecht starten 1o2 pk tdi
Bij de temperaturen van de afgelopen weken moet een tdi probleemloos starten zonder voorgloeien. Je moet het probleem dus ergens anders zoeken. Timing ok?
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >500.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >500.000km
Citroen CX turbo2 1986
Eind vorig jaar had je ook al startproblemen. Toen is ook al door meerdere mensen geopperd om eens naar de timing te laten kijken. Is dat al gebeurd?
En wat gebeurt er als je probeert te starten. Draait de startmotor? Slaat de motor uiteindelijk wel aan. Blijft hij dan ook lopen?
En wat gebeurt er als je probeert te starten. Draait de startmotor? Slaat de motor uiteindelijk wel aan. Blijft hij dan ook lopen?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
De onze start ook slecht en ik heb gezien dat het tankelement gescheurd is en zo kan er lucht in het systeem en lopen de leidingen af...
we hebben de gloeibougies vervangen en hij starte weer goed maar naar verloop van tijd begint t weer .ik ga de opties uitzoeken en dan maar hopen dat er wat uitkomt.dank voor de antwoorden
ps de timing is nagekeken.en als ie aanslaat blijft ie ook doorlopen.duurt alleen een tijdje voor hij aanslaat
.
.
En dat kan nou precies pomptiming zijn. Begin gewoon bij de basis.ailko vos schreef: 21 mei 2025, 17:05 ps de timing is nagekeken.en als ie aanslaat blijft ie ook doorlopen.duurt alleen een tijdje voor hij aanslaat
.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
gevonden.de gloei spiralen kregen geen of onvoldoende stroom.garage heeft t opgelost.