Hey,
De laswerken zijn ondertussen klaar, ik begin deze week met het lakken van de bewerkte onderdelen.
Ik heb ondertussen ook ontdekt dat het slecht starten wss te wijten is aan het tankelement waar een barst in zit. Stuk besteld. Schakelmechaniek, daar heb ik rubbers voor besteld, er was zelfs een bol uitgevallen.
Ik heb hierbij opgemerkt dat de leidingen van de oliekoeler die boven de oliefilter zitten afgestopt zijn en niet gemonteerd. Waarom zouden ze dit gedaan hebben is mijn vraag..
Betreft een t4 2,5 tdi 2003 California freestyle.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Oliekoeler
Re: Oliekoeler
Misschien omdat de oliekoeler lek is?Sigurd schreef: 18 mei 2025, 20:12Ik heb hierbij opgemerkt dat de leidingen van de oliekoeler die boven de oliefilter zitten afgestopt zijn en niet gemonteerd. Waarom zouden ze dit gedaan hebben is mijn vraag..
Ik ken iemand met een Hyundai Terracan, waarvan de oliekoeler lek is. Daar is de oliekoeler maar 'tussenuit' gehaald/leidingen afgedopt, omdat een nieuwe oliekoeler wel € 800, - kost.
Dom, zo'n oliekoeler zit er niet voor niets.
Groet,
Erik.
Dacht ik ook aan maar die oliekoeler kost weinig, op autodoc 30 euro ofzo. Ik moet binnenkort de kachel darm met het kraantje vervangen, zal er ineens een nieuwe opzetten en zien wat er gebeurt...
Niemand die weet heeft van oliekoeler probleem bij de 2,5 tdi? Anders ga ik die gewoon weer aansluiten en zien wat er gebeurd...
Zet er gewoon een nieuwe op...
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi