Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Deksel CEE invoerdoos kapot
Deksel CEE invoerdoos kapot
Het dekseltje van de CEE invoerdoos van mijn T4 California is bijna afgebroken. Ik ben op zoek naar een vervangend dekseltje, maar twijfel of het dekseltje dat ik online kan vinden wel past (zie foto).
Alternatief is een hele nieuwe invoerdoos kopen, niet heel duur maar toch …
Alternatief is een hele nieuwe invoerdoos kopen, niet heel duur maar toch …
Re: Deksel CEE invoerdoos kapot
Die invoerdozen zijn tamelijk universeel. Wat kost zo'n dekseltje helemaal? Ik zou het gewoon proberen. Kans dat het past is groot en het vervangen van een dekseltje is een pak minder werk dan het vervangen van de hele doos.
Aan de hand van de foto van het dekseltje kan je goed opmeten of het op de bestaande doos past, zo kan je de laatste twijfel nog wegnemen.
Aan de hand van de foto van het dekseltje kan je goed opmeten of het op de bestaande doos past, zo kan je de laatste twijfel nog wegnemen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Het verschil tussen een los deksel en een complete doos was een paar jaar geleden maar een paar euro. Voor mij reden om het hele ding te vervangen.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Contacteer:
Dat zou ik ook doen,J vd Pal schreef: 18 mei 2025, 21:48 Het verschil tussen een los deksel en een complete doos was een paar jaar geleden maar een paar euro. Voor mij reden om het hele ding te vervangen.
Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die het dekseltje alleen willen vervangen, omdat ze denken dat dat minder tijd kost.
Ik denk ook dat het de beste oplossing is om het geheel te vervangen, omdat de meeste onderdelen al een heel leven achter zich hebben.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ooit eens een los dekseltje gekocht, in de veronderstelling dat het universeel was.
Dus niet, het paste niet, was ook niet pas te maken.
Beste is inderdaad de complete invoer doos vervangen.
Dus niet, het paste niet, was ook niet pas te maken.
Beste is inderdaad de complete invoer doos vervangen.
It's not what you buy
It's what you create.
It's what you create.
Dank allemaal! Ikmkwma ook tegen dat het universele dekseltje niet zo universeel is en niet past. Het dekseltje kost de helft van een hele nieuwe doos. Ik koop wel een nieuwe. 3D printen zou ook nog kunnen, ikmzal mijn zoon eens vragen.
Dus toch niet zo universeel als ik dacht. Ik denk dat 3D printen een stuk duurder is dan een nieuwe doos. 3D printen is een mooie opossing voor onderdelen die nieuw niet meer te koop zijn of niet los te koop (een kraanknop bijvoorbeeld), maar niet voor een artikel dat ruimschoots verkrijgbaar is voor een paar euro.
Bij mij was vorig seizoen ook het klepje weggewaard. Een nieuwe doos kost 16 euro bij poptop. Vervangen is vrij eenvoudig. Een paar schroeven losdraaien en de doos komt er in zijn geheel uit.
Aansluitdraad overzetten en weer terugschroeven, meteen met een verse pakking.
Aansluitdraad overzetten en weer terugschroeven, meteen met een verse pakking.
Het gat voor de CEE doos is wel een bekende plek voor roestvorming. Als de doos eruit is meteen even checken en eventueel behandelen. Ook aan de binnenkant van het plaatwerk..