Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stage2 JBL SPEAKERS ....of wat?
- Zwartbusje
Stage2 JBL SPEAKERS ....of wat?
Ik wil voor de 2e keer mijn speakers in de portieren en het dashboard aanpassen. Ik had mijn oog laten vallen op jbl Stage2. Qua merknaam lijkt het wel goed, wel opmerkelijk goedkoop, maar geen idee. Heeft iemand die al eens besteld?
Eigenlijk maakt het me niet uit, maar het moet vooral goed zijn......ik hou van een muziekje en de laatste pioneer gaan in de kliko...
Eigenlijk maakt het me niet uit, maar het moet vooral goed zijn......ik hou van een muziekje en de laatste pioneer gaan in de kliko...
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Re: Stage2 JBL SPEAKERS ....of wat?
Voor het geld ben ik er wel tevreden mee. Stuk beter dan de originele speakers in ieder geval.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Zwartbusje
Ok, dus proberen waard.....
T4 klopt als een bus!
- Martens-Tvier
Welke Stage2 is het precies? De JBL Stage2 624? Ik ben met name niet te spreken over het gebrek aan bas bij de stock speakers.
En past die JBL plug en play in mijn Event van 2003? Dank!
En past die JBL plug en play in mijn Event van 2003? Dank!
T4 California Event 2.5 TDi 2003
- Zwartbusje
T4 klopt als een bus!
- Zwartbusje
64CFS
T4 klopt als een bus!
- Zwartbusje
Maar ik heb info gevraagd bij de verkoper, daar praat je met een chatbot die binnen 10 minuten een chaos weet te maken van een simpele vraag. Er was een onderhuids probleem met het bovenste klokhuis of zo
Ik begrijp nog niet of er nu wel tweeters bij zijn en wat ik wel weet is dat ze niets kunnen demonstreren. Slecht
Slecht.
Ik wil gewoon een goeie sound in die t4, de laatste pio eer speakers, hebben ook geen bas en ook geen hoge tonen, net of de radio onder de auto gevallen is......
Waar zijn die tijden gebleven :o[
Ik begrijp nog niet of er nu wel tweeters bij zijn en wat ik wel weet is dat ze niets kunnen demonstreren. Slecht
Slecht.
Ik wil gewoon een goeie sound in die t4, de laatste pio eer speakers, hebben ook geen bas en ook geen hoge tonen, net of de radio onder de auto gevallen is......
Waar zijn die tijden gebleven :o[
T4 klopt als een bus!
- Martens-Tvier
Dankjewel, maar dit lijkt inderdaad een set met losse tweeters. In de deuren van mijn T4 California is alleen ruimte voor een 16,5 cm speaker, niet voor een losse tweeter. Volgens mij zoek ik dan coaxiale speakers…..Zwartbusje schreef: 24 mei 2025, 15:59 https://www.caraudioshop.nl/shop/jblsta ... 021,263577
Zoiets.....
T4 California Event 2.5 TDi 2003
- Zwartbusje
Die tweeters zouden dan in je dashboard moeten passen.
T4 klopt als een bus!
Check deze link van Peter Multivan ook eens;
https://www.eldiape.com/boxen/boxen.htm
Is van een ‘paar’ jaar geleden
dus merken en types is nu misschien heel anders maar meer om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

https://www.eldiape.com/boxen/boxen.htm
Is van een ‘paar’ jaar geleden
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
- Zwartbusje
Dank, ja ik ken het verhaal van Peter. Maar dat gaat mij veel te ver. Ik wil gewoon rustig het nieuws of een podcastje luisteren. Soms achtergrondmuziek, maar verder geen ambities.
Ik heb gisteren van een kennis de tip gekregen om eerst eens goeie dashboardspeakertjes te monteren.
Dat wordt na wat dubben de JVC CS-420x. Naar zeggen wel goeie speakertjes.
Makkelijk te doen en het proberen waard.
Ik ga binnenkort vertellen hoe dat is!
Ik heb gisteren van een kennis de tip gekregen om eerst eens goeie dashboardspeakertjes te monteren.
T4 klopt als een bus!
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik denk dat Odorf het bedoelde om te kunnen laten zien,Zwartbusje schreef: 27 mei 2025, 23:25 Dank, ja ik ken het verhaal van Peter. Maar dat gaat mij veel te ver. Ik wil gewoon rustig het nieuws of een podcastje luisteren. Soms achtergrondmuziek, maar verder geen ambities.
dat als je losse tweeters wilt monteren, dat je dat ook zoals mij kunt doen.
Dus tsja, wat gaat je daarbij te ver?
Wat veel oplevert is om je deuren te voorzien van alubutyl waarmee je ze dempt en het bandengeluid richting interieur reduceert.
En een goede scheiding maken m.b.v. een 3-weg scheidingsfilter,
waarbij je de middentonen via de dashboardspeakers laat lopen, de lage tonen via de deuren en de hoge tonen richt naa de luisteraars via tweeters.
Veel mensen willen easy fixes even makkelijk erin zetten, aansluiten en klaar, in sommige gevallen werkt het beter als je net een stapje extra neemt/doet en is het eindresultaat uiteindelijk beter.
Doe er je voordeel mee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Zwartbusje
Je hebt volkomen gelijk Peter, ik ga er eens op door studeren. Een scheidingsfilter zit in mijn installatie. Ik kan zelfs apart boosters bedienen. Verder natuurlijk een fader/balans die kruislings het geluid laat bedienen in het interieur en een equalizer. Tweeters hoopte ik mee te integreren in het dashboard, ik kijk nog even wat ik daar mee doe. Wat je zegt over het interieur isoleren is wel iets wat ik zeker weten ga doen. Vooral met winterbanden eronder is het best luidruchtig. En een goed gesprek met je bijrijdster is dan echt lastig te verstaan.Multivan Generation schreef: 28 mei 2025, 08:45Ik denk dat Odorf het bedoelde om te kunnen laten zien,Zwartbusje schreef: 27 mei 2025, 23:25 Dank, ja ik ken het verhaal van Peter. Maar dat gaat mij veel te ver. Ik wil gewoon rustig het nieuws of een podcastje luisteren. Soms achtergrondmuziek, maar verder geen ambities.
dat als je losse tweeters wilt monteren, dat je dat ook zoals mij kunt doen.
Dus tsja, wat gaat je daarbij te ver?
Wat veel oplevert is om je deuren te voorzien van alubutyl waarmee je ze dempt en het bandengeluid richting interieur reduceert.
En een goede scheiding maken m.b.v. een 3-weg scheidingsfilter,
waarbij je de middentonen via de dashboardspeakers laat lopen, de lage tonen via de deuren en de hoge tonen richt naa de luisteraars via tweeters.
Veel mensen willen easy fixes even makkelijk erin zetten, aansluiten en klaar, in sommige gevallen werkt het beter als je net een stapje extra neemt/doet en is het eindresultaat uiteindelijk beter.
Doe er je voordeel mee..
We hebben het over een california, waarmee we ook in de winter nog wel eens overnachten in het buitenland. Een beetje extra isolatie is dan sowieso geen overbodige luxe, want dubbel glas doet echt geen wonderen.
Eerst maar eens alle pinkster- en andere vakanties uitdienen, mogelijk mag ik daarna weer eens een dagje sleutelen (en mijn voordeel doen). Ik zal tzt nog verslag geven....
Voorts weer iedereen bedankt voor alle tips!
Marco
T4 klopt als een bus!