Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

A-stijl vraag

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Ali_Blabla

A-stijl vraag

Bericht door Ali_Blabla »

Ik wil de A-stijl bijrijderszijde van mijn Cali Coach uit ‘95 eraf halen om een nieuwe DAB+ ontvanger te plaatsen. Jammergenoeg zit er een barst in de A-stijl waardoor ik er niet echt aan durf te sjorren om m los te trekken. Ik zie op marktplaats een mooie vervanger staan met onderdeelnummer 705-867-234B. Passen doet ie denk ik wel, maar het gaat me vooral om de kleur. Weet iemand of die overeenkomt met de mijne, of wat die B toevoeging doet?
Bij voorbaat dank!
Hanz

Re: A-stijl vraag

Bericht door Hanz »

Zeker niet sjorren aan die stijlbekleding want het is oud kunststof dat heel makkelijk beschadigt/breekt/scheurt.
Het beste beginnen bij de bekleding van de B-stijl (bij de gordelbevestiging) en dan naar voren werken want die delen zitten achter elkaar geschoven en zijn niet soepel genoeg om achter elkaar vandaan te trekken.
En dan op de bestaande stijlbekleding het juiste onderdeelnummer zoeken, dan weet je zeker dat het de juiste kleur is. Een letter achter het onderdeelnummer geeft vaak de kleurvariant aan.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Raiser0

Bericht door Raiser0 »

Ook als je wel dezelfde kleur weet te krijgen is het maar de vraag of het overeenkomt. Vergeet niet wat de zon voor invloed heeft op deze plastic delen.
Groeten Niek,

T5 California 2006 2.5TDI 4Motion Fresco
T6 California Coast 2016 TDI DSG
Ali_Blabla

Bericht door Ali_Blabla »

Ja, dat kleurverschil ben ik ook bang voor.
Heb laatst geprobeerd om de stijl los te krijgen maar het ging niet echt. Ik heb onlangs roest laten behandelen aan de raamsponning, en dus raam eruit en opnieuw erin. Misschien zit ie nu wel vast aan de kit.
Hanz

Bericht door Hanz »

De stijl zit vast met klemmetjes en die kunnen best wel strak zitten. Dus misschien iets meer kracht zetten maar niet zijdelings.
Op de tekening is nummer 3 zo'n klemmetje.
Afbeelding1.jpg
Afbeelding1.jpg (26.12 KiB) 252 keer bekeken
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie