Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bcm module 7H0 937 049 AD

vragen over de T5
Sjakiebr

Bcm module 7H0 937 049 AD

Bericht door Sjakiebr »

Goedemorgen forumleden,

Enige tijd geleden al eens een verhaal geschreven over de kuren die onze ruitenwisser vertoond. Inmiddels niet veel beter geworden, en wil daarom de bcm module gaan vervangen. Nu is dit onderdeel niet te krijgen, en vraag mij af of hiervoor een vervanger is gekomen. Het gaat om onderdeel 7H0 937 049 AD. Ik zou deze graag vervangen om te kijken of dan de problemen zijn opgelost. Iemand enig idee wat hier de opvolger van is, of nog ergens te krijgen is..?? Ga dit sowieso via de garage laten doen, ivm oude instellingen vanuit oude computer. In ons busje heb ik cruise control, elektrische vergrendeling ( inclusief aantrekken ) zij en achterdeur, etc, misschien best een uitgebreide variant. Alle info is welkom!!!

Alvast bedankt

Jacco
Angelo-anneveld

Re: Bcm module 7H0 937 049 AD

Bericht door Angelo-anneveld »

Sjakiebr schreef: 02 jun 2025, 11:43 Goedemorgen forumleden,

Enige tijd geleden al eens een verhaal geschreven over de kuren die onze ruitenwisser vertoond. Inmiddels niet veel beter geworden, en wil daarom de bcm module gaan vervangen. Nu is dit onderdeel niet te krijgen, en vraag mij af of hiervoor een vervanger is gekomen. Het gaat om onderdeel 7H0 937 049 AD. Ik zou deze graag vervangen om te kijken of dan de problemen zijn opgelost. Iemand enig idee wat hier de opvolger van is, of nog ergens te krijgen is..?? Ga dit sowieso via de garage laten doen, ivm oude instellingen vanuit oude computer. In ons busje heb ik cruise control, elektrische vergrendeling ( inclusief aantrekken ) zij en achterdeur, etc, misschien best een uitgebreide variant. Alle info is welkom!!!

Alvast bedankt

Jacco
Als je een goede printplaat gekkie kent.

Kan je de relais laten vervangen op de printplaat
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Hallo Jacco,
Ik heb in mijn topic hier een uitgebreid verslag over gemaakt.
viewtopic.php?t=63034&start=15
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Sjakiebr

Bericht door Sjakiebr »

Dank voor de reacties, heb de bcm module eruitgehad en Ruitenwisser relais vervangen. Dit heeft helaas niet geholpen, ook centrale deur vergrendeling en diverse snelheden van ruitenwisser doen het niet meer. Denk echt de module. Is de ae of aa op het einde eventueel een optie??

Groet jacco
krekwakwol

Nee, de AA heeft w.s. niet de opties die op jouw bus zitten, je hebt een AD nodig. AE weet ik zo niet.

Maar centrale deur vergrendeling heeft volgens mij een andere control module (onder de bijrijders stoel) bij T5 en die storing kan ook veroorzaakt worden door een kapotte microswitch in een van de sloten.

Laat je bus eerst eens uitlezen met een goed diagnose systeem.
Dan heb je meer info waar je mee door kunt.
Laatst gewijzigd door krekwakwol op 02 jun 2025, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Sjakiebr

Bericht door Sjakiebr »

Ok, dat betekend dat mogelijk een aantal functies het niet meer doen?? Gaat mij even om apk keuring. Zijn de modules zondermeer aan te sluiten zonder dat dit schadelijk is voor het systeem? Of kan dit wel degelijk kwaad?
krekwakwol

Nooit geprobeert, maar dan kan de ruitenwisser storing ook in je stuurkolom schakelaar zitten.
Daarom eerst uitlezen, met VCDS kun je een autoscan maken, die alle componenten controleerd op fouten.
Dat is beter dan alles klakkeloos vernieuwen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Angelo-anneveld

Bericht door Angelo-anneveld »

Sjakiebr schreef: 02 jun 2025, 13:00 Ok, dat betekend dat mogelijk een aantal functies het niet meer doen?? Gaat mij even om apk keuring. Zijn de modules zondermeer aan te sluiten zonder dat dit schadelijk is voor het systeem? Of kan dit wel degelijk kwaad?
Andere module kan geen kwaad hoor.
Sommige optie’s zullen het alleen niet doen.
En bij sommige start je auto niet.

Is vaak bij 090 modules
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Sjakiebr

Bericht door Sjakiebr »

Allen alvast bedankt voor jullie reacties,

Ik heb een zelfde bcm module weten te bemachtigen met exact zelfde codering. Deze zal ik komende week plaatsen en kijken wat er wel of niet functiomeerd. Houd jullie op de hoogte.

Groet jacco
Sjakiebr

Bericht door Sjakiebr »

Weet iemand een adresje in de buurt van breda die de bcm module eventueel zou kunnen klonen?
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Woensdag ben je welkom, stuur mij daarvoor een PB.
Of vraag eens aan Caron in Made?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Sjakiebr

Bericht door Sjakiebr »

Vandaag nieuwe ( 2e handse ) bcm geplaatst. Alles functioneerd behalve sleutels. Deze moeten denk ik nog worden aangeleerd. Maar zonder kopie lijkt nu alles te werken, behalve ramen. Gaan wel open en dicht, maar normaal als je het knopje langer vasthoud gast dit vanzelf. Mogelijk toch nog copie maken of zou dit gewoon niet werken op deze module. Bedankt voor alle input voor zover, maar ben eindelijk af van die rare storing van de ruitenwissers.
krekwakwol

Ik hoop dat je problemen met de ruitenwisser nu gefixt zijn.
Toen ik componenten verving, was het ook een tijdje goed, om later weer terug te komen.
Maar met nieuw relais op de BCM heb ik nog geen storing weer gehad, dus waarschijnlijk een goede oplossing voor je.
Bedankt voor de terugkoppeling.

En dat van die automatisch ramen sluiten, zal ik ook even proberen of dat bij onze T5 ook werkt.

Update, net geprobeert, maar bij onze T5 werkt die functie van ramen sluiten met de AB niet.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Sjakiebr

Bericht door Sjakiebr »

Thx voor reactie, automatische sluiting ramen voor ons niet heel belangrijk... eventueel sleutels inlezen voor afstandsbediening wel.. mocht iemand daar iets van weten hoor ik dit graag..

Groet jacco
Plaats reactie