een vraag over de elektrische aansluiting van de vacuümsolenoid die achter het koelvloeistof reservoir zit, die met de metalen ring aan de bovenkant.
deze heeft twee aansluitingen, één aan de zijkant links en één aan de achterkant.
ik heb de 2 stekkers er een tijd geleden afgehaald, een foto gemaakt van de posities maar die telefoon heb ik niet meer.
ze gaan er nou weer op maar de stekkers zijn identiek, ik weet niet meer welke waar hoort.
het ene stekkertje zit aan een kort (3 a 4 cm) draadje dat afsplitst van de kabels die achter de solenoid langslopen, de ander zit aan een langere +- 20 cm draad die gevorkt afgesplitst is samen met het snoertje met het stekkertje van de map sensor
welke hoort waar?. zou iemand misschien een foto ervan kunnen posten?
t4 2002, 2.5 tdi 88 pk (ajt),
de foto's worden 90^ linksom gedraaid geplaatst. ook als ik ze 90° rechtsom roteer op mijn telefoon verschijnen ze toch 90° linksom gedraaid. ik weet niet hoe ik hier foto's kan draaien
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
waar horen deze kabels?
Re: waar horen deze kabels?
het kan best zijn dat de kabelboom die er nu achter loopt normaliter voorlangs loopt, de solenoid is eruit geweest. ik zag dat op filmpjes van duitse youtubers. hoe de stekkertjes waren aangesloten was alleen niet te zien.
de aansluiting aan de zijkant zit verder niet rechts maar links en het meegevorkte snoertje is niet van de koelvloeistof maar van de map sensor. foutje...
ik het ook even aangepast in de eerste post
de aansluiting aan de zijkant zit verder niet rechts maar links en het meegevorkte snoertje is niet van de koelvloeistof maar van de map sensor. foutje...
ik het ook even aangepast in de eerste post
Re: waar horen deze kabels?
een 102 pk tdi acv is zoals ik begrijp voor het overgrote deel identiek aan de 88 pk versie, als iemand een foto zou kunnen plaatsen heel graag.
ik durf die stekkertjes er niet zo op de gok op te zetten.
ik durf die stekkertjes er niet zo op de gok op te zetten.