Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Fietsendrager met toegang tot deuren
Fietsendrager met toegang tot deuren
Iemand ervaring met de enduro sd260 fietsendrager?
We zijn op zoek naar een fietsendrager drager waarbij onze elektrische fietsen op de bus kunnen blijven staan en de deuren open kunnen.
- hoe groot is de afstand van overhangen naar de grond met twee elektrische fietsen? Ik zie op de internet voorbeelden dat de drager vrij dicht aan de grond hangt met gewone fietsen.
-pas je er fatsoenlijk tussen om iets te pakken of een kastje open te maken achter de bus?
We hebben nu een thule velopact. Degelijk en eenvoudig in gebruik maar de fietsen moeten er altijd af. Ook zitten we qua gewicht 6kg boven wat zou mogen. Nou zal er vast een marge op zitten, maar toch.
Andere suggesties voor fietsendragers ook welkom. Ben ook benieuwd naar het verschil in gebruiksvriendelijkheid tussen een swingarm of uitschuifbaar systeem.
Zelf een systeem maken is helaas geen optie.
We zijn op zoek naar een fietsendrager drager waarbij onze elektrische fietsen op de bus kunnen blijven staan en de deuren open kunnen.
- hoe groot is de afstand van overhangen naar de grond met twee elektrische fietsen? Ik zie op de internet voorbeelden dat de drager vrij dicht aan de grond hangt met gewone fietsen.
-pas je er fatsoenlijk tussen om iets te pakken of een kastje open te maken achter de bus?
We hebben nu een thule velopact. Degelijk en eenvoudig in gebruik maar de fietsen moeten er altijd af. Ook zitten we qua gewicht 6kg boven wat zou mogen. Nou zal er vast een marge op zitten, maar toch.
Andere suggesties voor fietsendragers ook welkom. Ben ook benieuwd naar het verschil in gebruiksvriendelijkheid tussen een swingarm of uitschuifbaar systeem.
Zelf een systeem maken is helaas geen optie.
Laatst gewijzigd door resa op 14 jun 2025, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fietsendrager met toegang tot deuren
Het schijnt dat de Spinder Xplorer ook geschikt is zodat de deuren open kunnen maar heb hier geen ervaring mee.
Ik heb zelf onlangs de Uebler P22-S gekocht maar nog niet gekeken of dan de deuren ook nog los kunnen als die 90 graden gekanteld is.
Heb de Enduro SD ook gezien maar vond die persoonlijk toch wat te prijzig.
Ben je bij de Swing arm niet meteen je trekhaak dan kwijt?
Gr.wallietax
Ik heb zelf onlangs de Uebler P22-S gekocht maar nog niet gekeken of dan de deuren ook nog los kunnen als die 90 graden gekanteld is.
Heb de Enduro SD ook gezien maar vond die persoonlijk toch wat te prijzig.
Ben je bij de Swing arm niet meteen je trekhaak dan kwijt?
Gr.wallietax
Edit,
Bij de Uebler P-22S kun je alleen de linker achterdeur iets open om erin te kunnen mits je niet te breed bent
De rechterdeur kan niet open!
Gr.wallietax
Bij de Uebler P-22S kun je alleen de linker achterdeur iets open om erin te kunnen mits je niet te breed bent
Gr.wallietax
- krekwakwol
Volgens deze foto's en youtube filmje van Obelink, kun je de achterdeuren met de Enduro SD in gebruik gewoon openen.
Alle specificaties staan erbij.
Zelf geen ervaring mee, ik heb een zelf aangepaste Fiamma fietsendrager achterop de T5 (met achterdeuren) met 2 (niet te zware) E-bikes
https://www.obelink.nl/enduro-sd260-bus ... rager.html
Zelf geen ervaring mee, ik heb een zelf aangepaste Fiamma fietsendrager achterop de T5 (met achterdeuren) met 2 (niet te zware) E-bikes
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
krekwakwol schreef: 06 jun 2025, 12:54 Volgens deze foto's en youtube filmje van Obelink, kun je de achterdeuren met de Enduro SD in gebruik gewoon openen.
Klopt, had ik gezien maar specificaties zeggen niet altijd alles over hoe het in de praktijk werkt. Als je de deur open kunt maken maar er vervolgens niet tussen kunt door de fiets hebben we er niets aan. Ik heb heb ook een Atera type sev gevonden die uitschuifbaar is. Je hebt deze in een 2 of 3 fietsen uitvoering. Ik ben dus ook benieuwd of het uitschuifbare deel bij voor 2 fietsen net zo lang is als nij 3 fietsen.
Dank voor de foto’s. We zoeken echt iets waar de deuren mee open kunnen. Door weg te draaien of uitschuifbaar.Wallietax schreef: 06 jun 2025, 12:02 Edit,
Gr.wallietax![]()
- krekwakwol
Ik zie het wel bij andere bussen, maar kunnen de achterdeuren van een transporter niet verder open dan 90 graden?
Zo ja dan lijkt het probleem opgelost met een Enduro SD fietsendrager of vergelijkbaar type.
Zo ja dan lijkt het probleem opgelost met een Enduro SD fietsendrager of vergelijkbaar type.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
De deuren kunnen verder opengeklapt dan 90 graden. Ik heb de fabrikant van enduro net gemaild. Ergens las ik dat er minimale afstand moet zijn van 3 cm tussen de kogelhoogte en onderkant deur. Altijd fijn om eerst te passen en dan te kopen.krekwakwol schreef: 06 jun 2025, 14:13 Ik zie het wel bij andere bussen, maar kunnen de achterdeuren van een transporter niet verder open dan 90 graden?
De Altera strado evo rv lijkt ook een goede keus maar is duurder.
resa schreef: 06 jun 2025, 16:57De deuren kunnen verder opengeklapt dan 90 graden. Ik heb de fabrikant van enduro net gemaild. In dit artikel las ik dat er een minimale afstand moet zijn van 3 cm tussen de kogelhoogte en onderkant deur. https://trekhaakmonteren.com/fietsendra ... uro-sd260/krekwakwol schreef: 06 jun 2025, 14:13 Ik zie het wel bij andere bussen, maar kunnen de achterdeuren van een transporter niet verder open dan 90 graden?
Altijd fijn om eerst te passen en dan te kopen.
De Altera strado evo rv lijkt ook een goede keus maar is duurder. https://www.berger-camping.nl/article/a ... sen-423949
Waar we natuurlijk écht benieuwd naar zijn is die zelfbouwoplossing van jou op basis van de Fiamma! Is die te reproduceren? Kunnen de deuren dan open met de fietsen achterop?krekwakwol schreef: 06 jun 2025, 12:54 ik heb een zelf aangepaste Fiamma fietsendrager achterop de T5 (met achterdeuren) met 2 (niet te zware) E-bikes
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
- Multivan Generation
- Contacteer:
https://www.memo-europe.com/products/fi ... /van-swing
Heb die vorig jaar op een T6 gezien en mocht zelf van de eigenaresse even testen. Mooi stabiel
https://www.campersalon.nl/detail/16477 ... -bikes.htm
Heb die vorig jaar op een T6 gezien en mocht zelf van de eigenaresse even testen. Mooi stabiel
https://www.campersalon.nl/detail/16477 ... -bikes.htm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
Bart, ik heb hier de ontwikkeling van de Fiamma deurdrager in 2021 al geplaats. En het werkt nog steeds, voor de stevigheid zetten we er tijdens in en uitladen even een steuntje onder..bvddobb schreef: 06 jun 2025, 18:57Waar we natuurlijk écht benieuwd naar zijn is die zelfbouwoplossing van jou op basis van de Fiamma! Is die te reproduceren? Kunnen de deuren dan open met de fietsen achterop?krekwakwol schreef: 06 jun 2025, 12:54 ik heb een zelf aangepaste Fiamma fietsendrager achterop de T5 (met achterdeuren) met 2 (niet te zware) E-bikes
viewtopic.php?t=65171&hilit=Fietsendrager
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Vandaag overstag gegaan met de enduro sd260. De deuren gaan makkelijk open en er blijkt zelfs meer ruimte dan ik dacht om er tussen te stappen.
Het uitschuiven met onze elektrische fietsen gaat eenvoudig.
Als ik een nadeel moet noemen dan is dat het gewicht van de drager, 22 kg.Toch wat zwaarder om alleen te hanteren.
Verder heel blij mee!
Het uitschuiven met onze elektrische fietsen gaat eenvoudig.
Als ik een nadeel moet noemen dan is dat het gewicht van de drager, 22 kg.Toch wat zwaarder om alleen te hanteren.
Verder heel blij mee!
- Multivan Generation
- Contacteer:
Mooi dat je een goede keuze hebt kunnen maken
En nu iedere keer voordat je wegrijdt een extra check dat alles weer ingeschoven en geblokkeerd zit, voordat je gaat rijden!
Mooie drager
En nu iedere keer voordat je wegrijdt een extra check dat alles weer ingeschoven en geblokkeerd zit, voordat je gaat rijden!
Mooie drager
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Dat ziet er mooi uit! Zit dat hele gewicht (rek + twee elektrische fietsen) nu op je trekhaak?
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga