Ik ben er over na aan het denken om een nette originele westfalia T3 camper op benzine aan te schaffen. Waar moet ik op letten?
Wie heeft ervaring?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T3 aanschaf. Waar let je op?
- Zwartbusje
T3 aanschaf. Waar let je op?
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
- Pascal-141
Re: T3 aanschaf. Waar let je op?
Roest 
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Zwartbusje
Ha, ja ik las je verslag. Maar jouw t3 heeft ogenschijnlijk in een moeras gelegen
Waar ik op hoop is iemand die mij vertelt waar de eerste roestplekken zich openbaren....
T4 heeft ook zo haar gevoelige plekjes.
Is overigens een Subaru conversie een geschikte optie, of eerder naar een "echte" op zoek?
T4 klopt als een bus!
- Multivan Generation
- Contacteer:
Dat je genoeg geld achter de hand houdt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harde carrosserie is belangrijker dan de techniek. Goed roest herstel kost meer dan revisie motor of bak. Bij reeds gerestaureerde bussen goed kijken hoe de naden zijn. Zeker de moeite nemen om de binnenzijde van plaatwerk te controleren. Daar zit 90% van de roestschade. Plekje roest aan raamrubber en naden is vaak voorbode van de ellende. Ook de naad op je frontbalk achter de bumper. Plamuur of kit dan is het shit.
Bij vaste hoge daken roest het hoogdak er vaak af op de overgang in de dakgoot. Bij hefdaken achteraf gemonteerd ook goed nazien omdat vaak het verstevigingsframe ontbreekt.
Vandaag de dag zeker de moeite nemen om goed te onderzoeken.
Erik Wilderdijk heeft ooit T3 busforum opgezet en heeft ook de https://www.teedrie.nl/ website met informatie.
Bij vaste hoge daken roest het hoogdak er vaak af op de overgang in de dakgoot. Bij hefdaken achteraf gemonteerd ook goed nazien omdat vaak het verstevigingsframe ontbreekt.
Vandaag de dag zeker de moeite nemen om goed te onderzoeken.
Erik Wilderdijk heeft ooit T3 busforum opgezet en heeft ook de https://www.teedrie.nl/ website met informatie.
Groet, Ronald
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
- Pascal-141
Roest bij de voorruit , dakrand , instapbakken, dorpels , frontbalk (achter de bumper) , ophangingspunten achteraan (waar de draagarmen vasthangen ) de onderste draagarmen achteraan , achterste hoeken (achter de achterwielen) , in de naden .Zwartbusje schreef: 06 jun 2025, 21:49Ha, ja ik las je verslag. Maar jouw t3 heeft ogenschijnlijk in een moeras gelegen![]()
Waar ik op hoop is iemand die mij vertelt waar de eerste roestplekken zich openbaren....
En als je een T3 vind met " beplankung" , dus de brede kunstof strips op de zijflanken , zoals deze die standaard op een Limited of Bluestar zitten : daaronder zit gegarandeerd ook veel roest.
Spreek uit ervaring , wij hebben er al meerdere gerestaureerd ...
Als je het echt goed wil aanpakken : dan moet je de T3 eerst stralen , en dan meteen in de 2K epoxyprimer zetten . (Bovenstaande T3 is van een vriend van me)
Die 2K epoxyprimer verzegeld het plaatwerk heel goed , mijn T3 Syncro is ondertussen al 7 jaar geleden gedaan , en is nog nagenoeg roestvrij (en die heeft ondertussen al véél water en slijk gezien bij het offroaden.
My current cars:
- Zwartbusje
Pascal-141 schreef: 07 jun 2025, 17:23Roest bij de voorruit , dakrand , instapbakken, dorpels , frontbalk (achter de bumper) , ophangingspunten achteraan (waar de draagarmen vasthangen ) de onderste draagarmen achteraan , achterste hoeken (achter de achterwielen) , in de naden .Zwartbusje schreef: 06 jun 2025, 21:49Ha, ja ik las je verslag. Maar jouw t3 heeft ogenschijnlijk in een moeras gelegen![]()
Dank dank Pascal!! Zeer nuttige info!
En als je een T3 vind met " beplankung" , dus de brede kunstof strips op de zijflanken , zoals deze die standaard op een Limited of Bluestar zitten : daaronder zit gegarandeerd ook veel roest.
Spreek uit ervaring , wij hebben er al meerdere gerestaureerd ...
Als je het echt goed wil aanpakken : dan moet je de T3 eerst stralen , en dan meteen in de 2K epoxyprimer zetten .
20250607_171836.jpg
20250607_171935.jpg
(Bovenstaande T3 is van een vriend van me)
Die 2K epoxyprimer verzegeld het plaatwerk heel goed , mijn T3 Syncro is ondertussen al 7 jaar geleden gedaan , en is nog nagenoeg roestvrij (en die heeft ondertussen al véél water en slijk gezien bij het offroaden.
T4 klopt als een bus!