Na 13 jaar met een T4 te hebben gereden (eerst enkel cabine viewtopic.php?t=40736 Daarna een lange T4 dubbel cabine Caravelle) heb ik een T5 GP gekocht. De T5 ben ik naar m'n zin aan het maken en als die klaar is gaat de Caravelle T4 in de verkoop.
Goed, het is een 2012 T5 GP 4 motion 140pk met handgeschakelde 6 bak. Hij heeft een luchtstandkachel met klokje in het dak, welke alleen het interieur verwarmt. Tevens een zuheiser voor de motor, welke ik ivm buitemperatuur nog niet werkend heb gezien. Middels diagnose kan ik hem wel testen/aan zetten. Dus die lijkt ook te werken.
Nu is het zo dat ik vrijwel alleen korte stukken rij. Om de motor te sparen wil ik de zuheiser voor vertrek al aan kunnen zetten. Door de verschillende combinaties van standkachels, zuheisers en bedieningen is mij het op moment niet duidelijk wat ik nu nodig heb.
In de deur zitten twee stikkers;
Webasto thermo Top C
Eberspächer airtronic M
Zover mijn onderzoek, zou de Webasto de zuheiser moeten zijn. Wie kan mij uitleggen welke uitbreiding kit ik nodig heb om de motor op afstand of eventueel geprogrammeerd kunnen laten verwarmen? De dealer geeft geen mogelijkheden tot het bestellen van een uitbreiding, dit staat echter wel als mogelijkheid in het instructieboekje.
Gr!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nieuwe T5GP :-) Zuheiser handbediend maken
-
Hendrickx Motorsport
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Nieuwe T5GP :-) Zuheiser handbediend maken
Kijk hier maar eens:
https://www.danhag.de/de/zuheizer-aufru ... w-t5?c=273
en je kunt eventueel een Webasto klokje er ook op aansluiten
https://www.cum-cartec-shop.de/vw-t5-7e ... izung.html
groeten Peter
PS heb het zelf ook en werkt prima
https://www.danhag.de/de/zuheizer-aufru ... w-t5?c=273
en je kunt eventueel een Webasto klokje er ook op aansluiten
https://www.cum-cartec-shop.de/vw-t5-7e ... izung.html
groeten Peter
PS heb het zelf ook en werkt prima
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
Hendrickx Motorsport
Bedankt voor je antwoord. Die set van CARTEC lijkt me wel wat. Ik ben even aan het puzelen met de configuratie;
klimaanl > manuel. Ik heb handbediende airco
Zeitschaltuhr > Webasto Urh 1533
Duerbetrieb > Niet
Funkfernbedieningen > T100 zonder taster (taster niet nodig ivm de Uhr 1533??)
Anschluss an 2. batterie > gebläse zuheizer man. klima
App stueerung >> ohne
Lijkt dat wat zo?
Hiermee kan ik met de "Uhr 1533" dus voorprogrammeren op werkdagen vaste tijden te vervarmen. En met de afstandbediening evt een extra keer aanzetten? En tevens ventileren in de zomer?
Moet er nog een elektrische waterpomp ingebouwd worden voor het circuleren van de koelvloeistof? Of zit dat er standaard al op?
THanx
Duerbetrieb > Niet
App stueerung >> ohne
Lijkt dat wat zo?
Hiermee kan ik met de "Uhr 1533" dus voorprogrammeren op werkdagen vaste tijden te vervarmen. En met de afstandbediening evt een extra keer aanzetten? En tevens ventileren in de zomer?
Moet er nog een elektrische waterpomp ingebouwd worden voor het circuleren van de koelvloeistof? Of zit dat er standaard al op?
THanx
-
Hendrickx Motorsport
- Multivan Generation
- Contacteer:
Hendrickx Motorsport schreef: 11 jun 2025, 13:41 Bedankt voor je antwoord. Die set van CARTEC lijkt me wel wat. Ik ben even aan het puzelen met de configuratie;
Duerbetrieb > Niet
App stueerung >> ohne
Lijkt dat wat zo?
Prima toch?
Ja inderdaad
Is niet nodig, de huidige wordt gebruikt.
THanx![]()
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...