Bumpers spuiten
Bumpers spuiten
Beste mensen,
Ik heb de afgelopen 4 jaar de bumpers van onze bus al 2 x opnieuw gespoten met bumperlak van Motip. Na ongeveer 1 tot 2 jaar begint de lak alweer los te laten. Iemand een oplossing die voor langere tijd werkt?
Ik heb de afgelopen 4 jaar de bumpers van onze bus al 2 x opnieuw gespoten met bumperlak van Motip. Na ongeveer 1 tot 2 jaar begint de lak alweer los te laten. Iemand een oplossing die voor langere tijd werkt?
Re: Bumpers spuiten
Waren de bumpers origineel meegespoten of ongespoten?
Dit zijn ongespoten niet gladde bumpers .
- krekwakwol
Eerst goed reinigen en ontvetten, licht schuren met schuurpad, daarna spuiten met kunststof primer, ook van motip verkrijgbaar.
Kunststof primer zorgt voor een goede hechting tussen kunststof en de spuitplamuur of direct bumperlak.
Daarna met spuitplamuur en daarover de kleur die je ze geven wilt.
Tenminste, dat zou mijn plan zijn.
Kunststof primer zorgt voor een goede hechting tussen kunststof en de spuitplamuur of direct bumperlak.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Bij ongespoten grijze bumpers kun je de kleur weer ophalen doot de bumper te verwarmen met een verfbrander. Wel lastig om de kleur egaal te krijgen. Behandelen met lijnzaadolie werkt ook schijt het.
Als je wilt spuiten inderdaad heel goed ontvetten. Er is ook 2 componenten lak in een spuitbus te koop, dat is betere kwaliteit dan Motip.
Als je wilt spuiten inderdaad heel goed ontvetten. Er is ook 2 componenten lak in een spuitbus te koop, dat is betere kwaliteit dan Motip.
Bedankt voor je reactie, zo heb ik het precies gedaan. Helaas zoals ik heb vermeld laat de lak naar ca. 1 jaar alweer los. Nu zag ik op youtube filmpje van iemand die de bumpers had gespoten met Plastidip . Zou dat wat zijn?krekwakwol schreef: 09 jun 2025, 12:44 Eerst goed reinigen en ontvetten, licht schuren met schuurpad, daarna spuiten met kunststof primer, ook van motip verkrijgbaar.
- krekwakwol
Dat is een optie, maar beschadigt ook makkelijk bij contact, maar is wel weer makkelijk bij te werken.
Ik heb het ook op mijn wintervelgen.
En eerst afspuiten met de hogedruk reiniger of stoomcleaner, zodat al het loszittende lak er zeker af is.
Ik heb het ook op mijn wintervelgen.
En eerst afspuiten met de hogedruk reiniger of stoomcleaner, zodat al het loszittende lak er zeker af is.
Laatst gewijzigd door krekwakwol op 10 jun 2025, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
peetjeadhdtje
Na een schade werd mijn af fabriek gespoten voorbumper vervangen en gespoten door het schadeberdrijf. Hield maar 2 jaar. Geen garantie meer.
Helemaal weer kaal gemaakt maar geen enkel bedrijf wilde hem met garantie spuiten.
Zelf gespoten volgens beschrijving met primer ontvetten enz en hield ook maar weer 2 jaar.
Helemaal weer kaal gemaakt maar geen enkel bedrijf wilde hem met garantie spuiten.
Zelf gespoten volgens beschrijving met primer ontvetten enz en hield ook maar weer 2 jaar.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik heb nog een origineel gespoten bumper liggen.ruudbrouw schreef: 09 jun 2025, 09:43 Beste mensen,
Is nu donkergrijs metallic.
Wellicht is het iets om als betere basis te dienen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ik zie ook af en toe nieuwe bumpers te koop die reeds in de primer staan.
Ik heb daar verder geen ervaring mee, maar die hebben wellicht een betere basis om een kleurtje te geven?
Ik heb daar verder geen ervaring mee, maar die hebben wellicht een betere basis om een kleurtje te geven?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
- krekwakwol
Wrappen zal wel geen optie zijn i.v.m. de uitsparingen die er inzitten.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ik heb mijn bus toen ook laten leveren met gespoten bumpers maar de garage had slechte ervaring met de originele zwarte bumpers te spuiten en heeft nieuwe geplaatst.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) 

Er zit in Veen een zaak die nieuwe op jouw kleur gespoten onderdelen verkoopt, heb er een motorkap T5 2013 vandaan TOP! en bij deukie.nl hebben ze die gemonteerd, zou ik zelf niet voor elkaar kunnen krijgen, ook top gedaan.
Originele zat onder de roestige steenslag.
Originele zat onder de roestige steenslag.
Ongespoten bumpers zijn niet glad genoeg om te wrappen.krekwakwol schreef: 11 jun 2025, 12:55 Wrappen zal wel geen optie zijn i.v.m. de uitsparingen die er inzitten.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.