Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu/startissue of wat anders….

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Multivan Generation
Contacteer:

Re: Accu/startissue of wat anders….

Bericht door Multivan Generation »

CaliCoach schreef: 15 jun 2025, 14:20 Nog even ter illustratie een tweetal fotos
Goed dat je deze foto's geplaatst hebt. :toppie
Hopelijk trigger je daar andere mensen mee,
Om hun lader preventief door HenkK te laten schoonmaken en weer betrouwbaarder te maken.

Ieder jaar lees ik namelijk weer dat tijdens een vakantie er een verbrande geur geroken wordt, de koelkast uitgevallen is, of de huishoudaccu overleden is.
Met een beetje vooruit plannen en pro-actief actie te ondernemen heb je vaak wel een zorgeloze welverdiende vakantie. Ook met deze oude auto's.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
CaliCoach

Bericht door CaliCoach »

Okee nou das ook duidelijk; mn lader geeft na een paar uur laden van de startaccu aan: bad battery.

Kortom;

Kapotte startaccu en kapotte lader/omvormer.

Zodra alles weer gemonteerd is moet ie wel weer als een zonnetje draaien 😁
CaliCoach

Bericht door CaliCoach »

Om voor de zekerheid het scheidingsrelais te vervangen;

Het origineel dat erin zit is een Bosch "0332002150". Nu heeft wat research me gebracht naar de https://www.bluepowershop.nl/victron-cy ... eider.html is dat een correcte en goede vervanger?
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Heel veel zelfbouwers gebruiken dit intelligente scheidingsrelais, waaronder ikzelf, het werkt ook andersom door je startaccu te laden als je de huishoudaccu oplaad als je aan de "paal"staat, of via de zonnepanelen.
Ik weet zo niet of hij op een california kan, omdat ik niet bekend ben met alle aansluitingen op jouw scheidingsrelais.
Laatst gewijzigd door krekwakwol op 20 jun 2025, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
CaliCoach

Bericht door CaliCoach »

Zo de lader is gereviseerd door HenkK en zit er weer in samen met t Victron scheidingsrelais en dat werkt allemaal super samen!

Alles is weer op en top functioneel! Bedanlt voor de tips!
CaliCoach

Bericht door CaliCoach »

Nachtje aan de walstroom gestaan das ook geregeld. Nu is alleen mn centrale deurvergrendeling niet meer aanwezig (zonder afstandbediening)

Dus da’s waarschijnlijk n zekering.
Plaats reactie