Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 California 1997
Re: T4 California 1997
Dat zit er mooi strak op. Waar heb je het doek gekocht?
Heb je ook meteen gasveren geplaatst in plaats van de beugel?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Keertje bij iemand via MP gekocht, lag al een tijdje in een doos te wachten, de pees via weetjewel.Hanz schreef: 23 jul 2024, 09:06 Dat zit er mooi strak op. Waar heb je het doek gekocht?
Zagen bij het uitpakken helaas we dat er een vlek op het doek zit(kun je ook een beetje zien op de onderste foto) dat is wel een beetje jammer.
Hebben nog voorzichtig wat geprobeerd HG vlekkenspul, wat we nog hadden staan, helaas zonder resultaat....
Zou ik hier (voorzichtig) een hand-stoomcleaner op durven zetten?
Ps: geen gasveren op gezet, ik heb op zich niet zo'n probleem met die beugel
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
HG heeft ook een zonneschermreiniger, dat is vergelijkbaar materiaal. Het proberen waard. Hangt er ook een beetje van af wat voor vlek het is.
Gasveren op het hefdak vind ik persoonlijk een van de beste aanpassingen die je kunt doen. Ik kan nu zittend op de bestuurdersstoel het dak in nog geen drie seconden openen.
Gasveren op het hefdak vind ik persoonlijk een van de beste aanpassingen die je kunt doen. Ik kan nu zittend op de bestuurdersstoel het dak in nog geen drie seconden openen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Nu onze door Campr Lijnden nieuw te bouwen Wally van camper ontstolen is door diezelfde Camper Lijnden gaan we maar verder met de T4, ons "Mientje".
Eén van de punten waar ik graag ook iets mee zou willen doen (naast de vurig gewenste CC, maar dat is 'in progres') is toch wel het rijgeluid.
Nu is daar natuurlijk de alombekende site van Multivan Generation https://www.eldiape.com/geluidsreductie ... ductie.htm
De aanpassingen aan de motorbak (moet er toch af, ik heb ergens een kleine lekkage) en de schakelpook, vanaf de onderzijde wil ik sowieso binnenkort doen.
Naar modderkuipen (achter) ben ik even aan het speuren, degenen die ik zo snel vind lijken anders van model te zijn...
Mijn vraag is echter, deurrubbers en dergelijke zijn natuurlijk ook al 28 jaar oud.
Zou het veel uit maken als ik nieuwe rubbers steek ter plaatse van de voorportieren en eventueel de schuifdeur?
Eén van de punten waar ik graag ook iets mee zou willen doen (naast de vurig gewenste CC, maar dat is 'in progres') is toch wel het rijgeluid.
Nu is daar natuurlijk de alombekende site van Multivan Generation https://www.eldiape.com/geluidsreductie ... ductie.htm
De aanpassingen aan de motorbak (moet er toch af, ik heb ergens een kleine lekkage) en de schakelpook, vanaf de onderzijde wil ik sowieso binnenkort doen.
Naar modderkuipen (achter) ben ik even aan het speuren, degenen die ik zo snel vind lijken anders van model te zijn...
Mijn vraag is echter, deurrubbers en dergelijke zijn natuurlijk ook al 28 jaar oud.
Zou het veel uit maken als ik nieuwe rubbers steek ter plaatse van de voorportieren en eventueel de schuifdeur?
Waarom is antidreunplaat trouwens zo schreeuwend duur?
Materiaalkosten zullen het toch niet zijn lijkt mij?
Materiaalkosten zullen het toch niet zijn lijkt mij?
- Multivan Generation
- Contacteer:
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Dan valt het inderdaad wel mee, ik zag van alles voorbij komen als 50 euro voor 8 plaatjes van 25 x 18 cm.....Multivan Generation schreef: 19 jun 2025, 13:00 www.ebay.de
Zoeken op alubutyl 400x50
Valt mee toch?
Gasveren vonden wij ook de beste aanpassing, daar ga je geen spijt van krijgen hoor!
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
En daar is cruise control!!
Rijd echt zo veel relaxter, niet meer elke vijf seconden op je snelheidsmeter te moeten kijken.
Net wat je zei @Multivan Generation, door de Vlaketunnel voelde ik hem netjes inhouden en weer gas geven er uit, hield keurig de ingestelde snelheid vast
Nogmaals super bedankt!!!
Rijd echt zo veel relaxter, niet meer elke vijf seconden op je snelheidsmeter te moeten kijken.
Net wat je zei @Multivan Generation, door de Vlaketunnel voelde ik hem netjes inhouden en weer gas geven er uit, hield keurig de ingestelde snelheid vast
Nogmaals super bedankt!!!
Sfeerimpressie
- Multivan Generation
- Contacteer:
Graag gedaan hoor 
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ik wil de motor-beschermbak onder de T4 weg gaan schroeven en deze beplakken met Armaflex
Zou het nog schelen als ik voordien wat Alubutyl anti-dreun er op plak en daar de Armaflex overheen?
Zou het nog schelen als ik voordien wat Alubutyl anti-dreun er op plak en daar de Armaflex overheen?
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik zou daar alleen Armaflex gebruiken.
20mm is echt wel maximaal qua dikte.
Ik zou voor 15mm gaan of zo
Het meeste reductie van geluid levert op:
Onderzijde portieren, instapbak en wielkasten
Multivan Generation schreef: 24 jun 2025, 12:46 Ik zou daar alleen Armaflex gebruiken.
Ik heb nog driekwart doos 9 mm staan, die wil ik gaan gebruiken.
Portieren sowieso, Alubutyl uit jouw link is onderweg
Watertank rechts achter demonteren en wielkast bekleden met alubutyl. Wielkast links is maar beperkt bereikbaar, even zien of ik dat voor de vakantie nog probeer te doen.
Achterklep wil ik ook nog een paar stukken extra plakken (en wellicht gelijk ook armaflex er in.
Is er onder de instapbakken ruimte om nog 2 mm te plakken?
En nog een vraag, klopt het dat die instapbakken puur en alleen geklikt zitten? Recht naar boven trekken en dan zou hij los moeten komen lees ik?
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ja en jaDropmans schreef: 24 jun 2025, 13:51
Is er onder de instapbakken ruimte om nog 2 mm te plakken?
En nog een vraag, klopt het dat die instapbakken puur en alleen geklikt zitten? Recht naar boven trekken en dan zou hij los moeten komen lees ik?
Bij de instap bakken zeker ook de verticale delen meepakken