Goedemiddag allen.
Vandaag iets raars meegemaakt.
Ik reed stapvoets met mijn T5 uit 2007, ik moest een beetje remmen voor een stoplicht en ik had geen remdruk meer en kon dus niet remmen, ik kon aan de kant maar ik had meteen weer remdruk. Sindsdien ook geen last meer, remt weer als vanouds.
Wat kan dit zijn geweest? Ik ga wel volgende week de remvloeistof laten vervangen
Ik hoor graag van jullie
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Rem druk 1x weggevallen T5
Re: Rem druk 1x weggevallen T5
geen remdruk, bedoel je hard pedaal of zacht pedaal. Hard= je kan pedaal niet indrukken (geen vacuum bekrachtiging?) zacht = je pedaal zit gelijk aan de bodem. (versleten schijven/blokken waardoor te lange slag, of lek in hoofdremcilinder?) Moet zelf mijn remmen vervangen vanavond, deze zijn op en heb zelf vrij lange slag. 1x pompen en ze staan strak.
Groet, Ronald
Pedaal is zacht ging tot de bodem geen remdruk, nu alles weer goed. Remmen voor en achter nieuw.SyncRoon schreef: 19 jun 2025, 16:16 geen remdruk, bedoel je hard pedaal of zacht pedaal. Hard= je kan pedaal niet indrukken (geen vacuum bekrachtiging?) zacht = je pedaal zit gelijk aan de bodem. (versleten schijven/blokken waardoor te lange slag, of lek in hoofdremcilinder?) Moet zelf mijn remmen vervangen vanavond, deze zijn op en heb zelf vrij lange slag. 1x pompen en ze staan strak.
Heeft het ook maar 1x gehad
- Multivan Generation
- Contacteer:
Kan ook een lekkage betekenen in het koppelings circuit.
Dat gebruikt namelijk dezelfde vloeistof.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Het vloeistof niveau blijf goed en pedaal is ook gewoon weer hard nu.Multivan Generation schreef: 19 jun 2025, 17:40 Kan ook een lekkage betekenen in het koppelings circuit.
Wij zijn een stapje verder, zaterdag de vloeistof willen verversen maar er kwam bijna geen vloeistof uit alle nippels, in het zeefje van het resevoir zat ook rommel.
Het lijkt op een defecte hoofdrem cilinder dus deze eerst maar vervangen, wij denken dat hij vervuild is.
Het lijkt op een defecte hoofdrem cilinder dus deze eerst maar vervangen, wij denken dat hij vervuild is.
- krekwakwol
Dat is mogelijk, dan lijkt mij het beste om via de remcilinder ontluchtingnippels het systeem eerst weer door te spoelen richting hoofd remcilinder en deze daarna vervangen.
Dan heb je gelijk weer verse olie in de remcilinders en leidingen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Dat gaan we zeker doen. Dank voor het advies. Hopelijk is het dan opgelost.krekwakwol schreef: 23 jun 2025, 10:50 Dat is mogelijk, dan lijkt mij het beste om via de remcilinder ontluchtingnippels het systeem eerst weer door te spoelen richting hoofd remcilinder en deze daarna vervangen.