Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Carter dichting 2,5 tdi
Carter dichting 2,5 tdi
Onze California 2,5tdi 2003 staat intussen in orde, rijdt verassend goed. Ik zag nog dat het oliecarter beetje zweet. Volgens wat ik zie is deze met vloeibare pakking gemonteerd maar op autodoc vind ik een carter pakking. Hoe was deze af fabriek gemonteerd?
Re: Carter dichting 2,5 tdi
Hier staat duidelijk vermeld dat er een afdichtring zit en dat deze bij elke oliewissel vervangen moet worden.
https://www.t4-wiki.de/wiki/Motor%C3%B6l
https://www.t4-wiki.de/wiki/Motor%C3%B6l
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
De carterpan werd vroeger inderdaad met een pakking gemonteerd.Sigurd schreef: 26 jun 2025, 16:24 Onze California 2,5tdi 2003 staat intussen in orde, rijdt verassend goed. Ik zag nog dat het oliecarter beetje zweet. Volgens wat ik zie is deze met vloeibare pakking gemonteerd maar op autodoc vind ik een carter pakking. Hoe was deze af fabriek gemonteerd?
In de laatste bouwjaren werd er vloeibare pakking af-fabriek gebruikt.
Destijds bij onze 2003 T4 2,5 TDI was er af-fabriek dus vloeibare pakking gebruikt.
Let op: als je de carterpan wilt verwijderen, koop dan nieuwe boutjes en vergeet niet de 2 boutjes die je via de opening bij de versnellingsbak kunt bereiken, neem je tijd en blijf vooral rustig. Een ringratel met het juiste bitje kan heel behulpzaam zijn.
Als je de carterpan verwijderd hebt, dan goed schoonmaken en meteen de zeef op de olieaanzuigbuis goed schoonmaken.
Veel succes.
Groeten Peter
PS @Hanz, ik denk dat de topicstarter net iets anders bedoelde.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ik zie het nu ook, de carterpan zelf en niet de aftapplug.Multivan Generation schreef: 26 jun 2025, 17:13 PS @Hanz, ik denk dat de topicstarter net iets anders bedoelde.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV