Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Sigaretten 'plug' vervangen door usb
Sigaretten 'plug' vervangen door usb
Dit wil ik plaatsen, maar hoe haal ik het vierkantje eruit?
Re: Sigaretten 'plug' vervangen door usb
Zit dat niet gewoon geklemd met een paar lipjes aan de achterkant?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Ja, als je per ongeluk een flinke ruk geeft aan een sigarettenplugstekker, als die vastzit, trek je zo het hele vierkant eruitDropmans schreef: 25 jun 2025, 12:47 Zit dat niet gewoon geklemd met een paar lipjes aan de achterkant?
Je kunt hem dan ook weer terug duwen.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
- Multivan Generation
- Contacteer:
Haal je zekeringen afdekking eens weg en zie de schroefjes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ga ik proberen PeterMultivan Generation schreef: 25 jun 2025, 19:22 Haal je zekeringen afdekking eens weg en zie de schroefjes
Er staat continue spanning op de sigarettenplug. Die usb dingen staan altijd aan en trekken een kleine stroom ook als je ze niet gebruikt. Als mijn bus lang stilstaat > 1 week, dan is het soms krap aan om te starten. Ook met die achterin op de huishoud accu zie je de spanning op de meter zakken. Ik ga ze nog vervangen door usb met ingebouwde schakelaar.
Groet, Ronald
- Multivan Generation
- Contacteer:
Misschien heeft diegene van de topicstarter ook wel een aan/uit-schakelaar?SyncRoon schreef: 26 jun 2025, 08:47 Er staat continue spanning op de sigarettenplug. Die usb dingen staan altijd aan en trekken een kleine stroom ook als je ze niet gebruikt. Als mijn bus lang stilstaat > 1 week, dan is het soms krap aan om te starten. Ook met die achterin op de huishoud accu zie je de spanning op de meter zakken. Ik ga ze nog vervangen door usb met ingebouwde schakelaar.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Voltmeter en usb PD lader. Met rubber klepje verwacht ik niet dat er een schakelaar achter zit. Als het zo zou zijn des te beter toch.
Groet, Ronald
- Multivan Generation
- Contacteer:
SyncRoon schreef: 26 jun 2025, 13:02 Voltmeter en usb PD lader. Met rubber klepje verwacht ik niet dat er een schakelaar achter zit. Als het zo zou zijn des te beter toch.
- Mickel Moen
- Contacteer:
Ik gebruik al jaren usb-laders op sigarettenstopcontacten. Zowel op start- als op hh-accu. In het verleden kon het nogal kritisch zijn met welke lader bij welk apparaat. Immers ook de usb stopcontacten waar dit draadje mee start zijn in eerste instantie kleine omvormers. Met name bij gebruik Apple en Sony apparaten bleken er grote verschillen, o.a. vanwege specifieke laadprotocollen. Dan zat het vooral in de laadsnelheid.
https://mickelmoen.blogspot.com/2014/04 ... t.html?m=1
Of dat nu nog speelt kan ik niet zeggen. Nu is wellicht weer type aansluiting iets om aan te denken, zoals USB-C.
Kiezen voor laders afgestemd op het apparaat geeft meer bedrijfszekerheid. Te meer omdat ik vermoed dat er nog wel degelijk kwaliteitsverschillen zijn.
Goedkope laders die tegelijk voltmetertjes zijn doen het wellicht goed voor de bühne, maar ik heb mijn twijfels.
Wat het schakelbaar zijn betreft. Als je zo’n sigarettenplug lader er iets uittrekt verbreekt ie ook het contact en is hij uit.
Die van mij staan altijd aan. Met mijn zonnepanelen heb ik geen last van ontlading van accu’s door dit soort gebruikers.
https://mickelmoen.blogspot.com/2014/04 ... t.html?m=1
Of dat nu nog speelt kan ik niet zeggen. Nu is wellicht weer type aansluiting iets om aan te denken, zoals USB-C.
Kiezen voor laders afgestemd op het apparaat geeft meer bedrijfszekerheid. Te meer omdat ik vermoed dat er nog wel degelijk kwaliteitsverschillen zijn.
Goedkope laders die tegelijk voltmetertjes zijn doen het wellicht goed voor de bühne, maar ik heb mijn twijfels.
Wat het schakelbaar zijn betreft. Als je zo’n sigarettenplug lader er iets uittrekt verbreekt ie ook het contact en is hij uit.
Die van mij staan altijd aan. Met mijn zonnepanelen heb ik geen last van ontlading van accu’s door dit soort gebruikers.
Dit is met sensor tiptoets (aan-uit)
Gebruik het alleen voor de Tom Tom, en soms de telefoon opladen .
Gebruik het alleen voor de Tom Tom, en soms de telefoon opladen .
It's not what you buy
It's what you create.
It's what you create.
Wij hebben er eentje met een heel klein blauw ledje er in.
Hij heeft een hele winter gebrand en kon nog gewoon starten.
Toch wil ik er iets mee, zo'n lampje geeft echt nog bizar veel licht in het donker, hebben er gewoon 'last' van
Hij heeft een hele winter gebrand en kon nog gewoon starten.
Toch wil ik er iets mee, zo'n lampje geeft echt nog bizar veel licht in het donker, hebben er gewoon 'last' van
- Mickel Moen
- Contacteer:
Wat betreft het minder fel maken van ledjes. Drupje nagellak erop.
Ook een idee, zeker met twee tienerdochters....Mickel Moen schreef: 27 jun 2025, 15:40 Wat betreft het minder fel maken van ledjes. Drupje nagellak erop.
Heb wel eens met watervaste stift geprobeerd, niet echt een succes