ik heb het veertje ruim 10 jaar geleden ook zelf gemaakt en die zit er nog steeds in. oude veertje opmeten en een nieuwe veer halen met dezelfde diameter en materiaal dikte. moet onder de 2euro kunnen en daar krijg je er zeker meer dan 2 van gemaakt. met 2 tangetjes op maat buigen en klaar.
Ik kom hier terecht voor het volgende: het raamslingersysteem van de bestuurdersdeur is stuk. Ik heb het deurpaneel gedemonteerd om dit vast te stellen. Nu blijkt de centrale vergrendeling tilt te slaan als ik via de bestuurderszijde open. Het systeem sluit direct terug vanzelf. Ik kan de deur wel snel openen maar dan blijft het eindeloos open en dicht klikken... Via passagierskant is er geen probleem. Alvorens de boel verder te demonteren; heb ik nu iets mis ge(de)monteerd of moet toch verder in de richting van een gebroken slotveertje zoeken?
Ik begrjjp dat je geen elektrische ramen hebt maar ramen met mechanische slingers. In dat geval heeft het raammechanisme niets te maken met de centrale deurvergrendeling.
Oorzaak waarschijnlijk een kapot slotveertje (gebruik de zoekfunctie) of een probleem met een van de stelmotoren in de voorportieren.