Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lampje bedieningspaneel verwarming vervangen

vragen over de T4
Multivan Generation
Contacteer:

Re: Lampje bedieningspaneel verwarming vervangen

Bericht door Multivan Generation »

freek schreef: 05 jul 2025, 13:58 Heb je tips? De kabels van de luchtverdeelkleppen kan ik alleen smeren door er aan de uiteinden een spuitbus op te zetten. Iets van teflonspray?
Zo zou ik het ook doen, met doekje er rond en dan een beetje er in laten lopen. Ik zou zelf wel Kroon Oil derailleur spray met ptfe gebruiken. Die is wat dikker en blauwig van kleur, zodat je een beetje kunt zien wat je doet.
Mijn ervaring is dat zogenoemde 'tefspray' beetje kleurloos is, minder zichtbaar en beduidend dunner.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
freek

Bericht door freek »

Hierbij nog even het resultaat: het is gelukt. Ook heb ik het lampje van de aansteker vervangen (ook een kwelling...) en de aansteker veranderd van een permanente plus naar een geschakelde plus. We gebruiken deze namelijk voor een achteruitrijcamera en gebleken is dat deze in een week de accu leegtrekt.
Bijlagen
20250710_221737.jpg
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >500.000km
Citroen CX turbo2 1986
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Mooi werk :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hanz

Bericht door Hanz »

freek schreef: 10 jul 2025, 23:16 en de aansteker veranderd van een permanente plus naar een geschakelde plus. We gebruiken deze namelijk voor een achteruitrijcamera en gebleken is dat deze in een week de accu leegtrekt.
Heeft die camera zelf dan geen aan/uit knop?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
freek

Bericht door freek »

Nee, was een hele goedkope :-) Maar voldoet uitstekend. Ook in het donker. En draadloos verbonden met de camera. Het sigarenaanstekerstopcontact hoeft ook niet permanent 12v te hebben en zo is het prima opgelost.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >500.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie