Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vw t5 campmobil schwerin
Vw t5 campmobil schwerin
Heeft er iemand ervaring met deze indeling?
Of evt gedachten erover?
Gr Ronald
Of evt gedachten erover?
Gr Ronald
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Vw t5 campmobil schwerin
Van 29-8 tot en met 7-9-2025 staan ze weer op de caravansalon in Düsseldorf
https://www.caravan-salon.com/
Een aanrader, ook om andere concepten en uitvoeringen te zien.
Wat wil je precies weten, want wellicht heb ik er nog foto's van?
https://www.caravan-salon.com/
Een aanrader, ook om andere concepten en uitvoeringen te zien.
Wat wil je precies weten, want wellicht heb ik er nog foto's van?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Staat er een op https://www.campersite.nl/camper-kopen/ ... obil.html/
mijn gedachte is, voldoen de slaapplaatsen aan de eis belastingdienst. Voor de belasting dienst mogen de voorstoelen niet worden gebruikt voor een slaapplaats.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uto_camper
maar als er een bovenbed aanwezig is dat wel voldoet.....
bus/inrichting bevalt mij wel. Denk echter wel met een goede topmatras erop.
mijn gedachte is, voldoen de slaapplaatsen aan de eis belastingdienst. Voor de belasting dienst mogen de voorstoelen niet worden gebruikt voor een slaapplaats.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uto_camper
bus/inrichting bevalt mij wel. Denk echter wel met een goede topmatras erop.
Groet, Ronald
Gaat mij over de "handigheid " vd keuken achterin , breedte van t bed (140) staat me ook wel aan
- Multivan Generation
- Contacteer:
Wat ons opgevallen is, is dat het interieur zo met de keuken achterin best praktisch was en zeker met het dak andersom gemonteerd (hefdak waarin wij geweest zijn) kon ik (1meter91) gewoon rechtop aan de keuken staan. De keukenindeleing vonden wij heel praktsch.
De iets verhoogde bodem ook, En netjes afgewerkt
De iets verhoogde bodem ook, En netjes afgewerkt
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Volgens de site van Campmobil is er een bovenbed aanwezig, zowel in het vast hoogdak als in het hefdak.SyncRoon schreef: 12 jul 2025, 13:11 mijn gedachte is, voldoen de slaapplaatsen aan de eis belastingdienst. Voor de belasting dienst mogen de voorstoelen niet worden gebruikt voor een slaapplaats.
Wat ik wel wonderlijk vind is dat ze aangeven dat de porta potti gebruikt kan worden als opstapje om in het bovenbed te komen. Nu is een porta potti best wel stevig maar of dit zo'n goed idee is?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Haha....ik denk daar ff niet aan, boven slapen gebruiken we toch niet....nu in de T4 ook niet ( is verkapte zolder
).
Misschien toch eens gaan kijken.
Misschien toch eens gaan kijken.
Dan mag je niet vergeten dat dit bovenbed ook altijd aanwezig moet zijn. Dus niet voor gemak en opbergruimte thuis te laten....Hanz schreef: 12 jul 2025, 15:10Volgens de site van Campmobil is er een bovenbed aanwezig, zowel in het vast hoogdak als in het hefdak.SyncRoon schreef: 12 jul 2025, 13:11 mijn gedachte is, voldoen de slaapplaatsen aan de eis belastingdienst. Voor de belasting dienst mogen de voorstoelen niet worden gebruikt voor een slaapplaats.
Wat ik wel wonderlijk vind is dat ze aangeven dat de porta potti gebruikt kan worden als opstapje om in het bovenbed te komen. Nu is een porta potti best wel stevig maar of dit zo'n goed idee is?
Porta potti als opstapje is erg gewaagd... tenzij hun klep anders is dan standaard? Ik neem aan dat hun lade dan ook op het gewicht berekend is omdat je tenslotte ook al op de pot kan zitten.
Groet, Ronald
Waarom moet t bovenbed altijd aanwezig zijn? Is dit n onderdeel van het hefdak constructie?.
En is dit bij n open dak , dan in zijn geheel tegen t dak aan geborgd.
Gr Ronald
En is dit bij n open dak , dan in zijn geheel tegen t dak aan geborgd.
Gr Ronald
Voor het kwarttarief moet de camper twee slaapplaatsen hebben. Voor deze slaapplaatsen mogen de stoelen van chauffeur en bijrijder niet gebruikt worden. Dus in dit geval zijn de twee slaapplaatsen in het hefdak noodzakelijk voor het kwarttarief. En voorzieningen voor het kwarttarief moeten te allen tijde aanwezig zijn en mogen ook niet tijdelijk verwijderd worden om bijvoorbeeld ruimte te creëren voor extra bergruimte of een verhuizing of iets dergelijks.
Ohh okay dat is op papier natuurlijk....ik snap het
Niet alleen op papier. Als bij eventuele controle de vereiste camper inrichting niet volledig aanwezig is kan het volle bedrag wegenbelasting gevorderd worden vanaf het moment dat het kwantitatief ingang. Plus een boete. Dat kan flink in de papieren lopen.