Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slang waterpomp cali 2003

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Zwartbusje

Slang waterpomp cali 2003

Bericht door Zwartbusje »

Echt heerlijk warm weer nu. Maar een zwart busje in de zon....dat wordt heet. Zo merkte ik al eerder dat het water in de slang naar het kraantje erg heet werd. Nu kwam mijn vrouw vertellen dat de watertank leeg was. Maar bij nader onderzoek bleek het kraantje geen water te geven terwijl de pomp wel hoorbaar was in de tank. Geen gegorgel etc. Dus iets anders. Camper uitgeruimd, schot in de hangkast los. Kijkgat in de tank open gemaakt, en jawel....
Slang was van de pomp los geschoten.
Thuis maar even beter vastmaken met een slangklem.of iets dergelijks...
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Martens-Tvier

Re: Slang waterpomp cali 2003

Bericht door Martens-Tvier »

Hebben wij ook gehad. De slang wordt na verloop van tijd stug en klemt niet lekker meer op de slangpilaar van de pomp.
Heb ik opgelost door de lengte van de slang in de tank zo te kiezen dat de pomp rechtop in de tank staat, klem op de bodem. Dat gaat al een paar jaar goed.
Een (kunststof) slangenklem zal ongetwijfeld ook werken.
T4 California Event 2.5 TDi 2003
Zwartbusje

Re: Slang waterpomp cali 2003

Bericht door Zwartbusje »

Martens-Tvier schreef: 13 jul 2025, 10:01 Hebben wij ook gehad. De slang wordt na verloop van tijd stug en klemt niet lekker meer op de slangpilaar van de pomp.
Heb ik opgelost door de lengte van de slang in de tank zo te kiezen dat de pomp rechtop in de tank staat, klem op de bodem. Dat gaat al een paar jaar goed.
Een (kunststof) slangenklem zal ongetwijfeld ook werken.
Maar gaat dat dan niet rammelen als hij op de bodem staat?
Ik haat rammelen.....
Daarbij zou hij de sludge niet mee moeten zuigen van de bodem en hangt daarom iets boven de bodem.

Ik heb trouwens een hele mooie manier om de bodem schoon te zuigen....je neemt een stuk tuinslang van 2 meter. Met een volle watertank hang je de slang in het mangat. Aan de andere kant even aan zuigen en op straat leggen. Nu hevelt hij en kan je met het het zuigende gedeelte de bodem stofzuigen. Zo deden we dat met een aquarium ook....
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Plaats reactie