Goedemiddag allen,
Mijn ecu is ooit kapot gegaan (random onregelmatig stationair lopen etc.) en toen heeft de garage er een andere ecu in gezet. Dit was een gebruikte en het probleem wat ik toen had was opgelost. Het viel me op dat mijn oude ECU een ander nummer heeft dan degene die er nu in zit. Maakt dit uit?
Ik vind dat de motor altijd al rauw loopt, maar nooit kunnen vinden waar dit soort komt dus ik dacht.... Wat als?
Oude ecu eindigt op 018C en de nieuwe op 018AL
(Zie foto's bijlage)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
ECU wisselen? Twee soorten 102pk ecu's?
-
jarnovink05
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2024, 11:04
Re: ECU wisselen? Twee soorten 102pk ecu's?
Er zijn nog meer verschillende 102pk Ecus. In die van mij zat nog een oude (074-906-021 F). Deze is grotendeels van kunststof en er loopt een slangetje overheen. (Turbodruk?)
Deze is vervangen door hetzelfde typenummer met een L aan het eind. Deze reageert veel sneller. Er zit een 16-bits processor in ipv 8-bits geloof ik.
Gewoon eens googelen.
Voor zover ik het vond komt die van jou uit een AJT motor.
Deze is vervangen door hetzelfde typenummer met een L aan het eind. Deze reageert veel sneller. Er zit een 16-bits processor in ipv 8-bits geloof ik.
Gewoon eens googelen.
Voor zover ik het vond komt die van jou uit een AJT motor.
Westfalia t4 Beach dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk ACV 
Hiervoor:
Westfalia t4 coach acv 1996
Westfalia t4 coach acv 1999
Westfalia t3 joker 1988 met 1.9td motor

Hiervoor:
Westfalia t4 coach acv 1996
Westfalia t4 coach acv 1999
Westfalia t3 joker 1988 met 1.9td motor
Re: ECU wisselen? Twee soorten 102pk ecu's?
Als ie immo-off is, dus zonder bijhorende sleutel, kan het eender welke ecu zijn, zolang de stekker past. De software kan vanalles zijn, dwz een 88pk ecu kan ook van 102/151pk software voorzien worden.
Oudere types zijn groot en van aluminium, de nieuwere zijn zoals de jouwe.
Oudere types zijn groot en van aluminium, de nieuwere zijn zoals de jouwe.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
- de smederij
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 25 dec 2011, 16:02
- Locatie: lopik/drenthe
Re: ECU wisselen? Twee soorten 102pk ecu's?
Heb hier een paar 018c liggen immo off
Mag je wel proberen of dat beter is
Ik bestelde ze in de uk op nr met xtra pk,s
Werken goed.
Mag je wel proberen of dat beter is
Ik bestelde ze in de uk op nr met xtra pk,s
Werken goed.
Re: ECU wisselen? Twee soorten 102pk ecu's?
Kan je daar meer over vertellen?de smederij schreef: 17 jul 2025, 22:15 Heb hier een paar 018c liggen immo off
Mag je wel proberen of dat beter is
Ik bestelde ze in de uk op nr met xtra pk,s
Werken goed.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052