Hi all
I’m looking for someone to help install some Victron parts into my VW T4 camper. It’s a 1997 1.9 diesel. The previous owner had a leisure battery setup already, but I’m not sure what wiring is currently in place.
I’ve bought the following to replace or upgrade the system:
Victron Orion TR Smart Isolated DC to DC Charger
Victron Phoenix Inverter
Victron SmartShunt
Victron Lithium battery
I’d like to have everything up and running in the next three weeks before I go on holiday.
Also, the cigarette lighter socket in the dash seems broken. I checked the fuses and they look okay, so it may need replacing.
I’ve messaged Oskar (who is often recommended here), but in case he’s unavailable, does anyone know someone else who could help? I’m in Amsterdam but can travel if needed.
Thanks!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Looking for help installing Victron setup in VW T4
Re: Looking for help installing Victron setup in VW T4
Je hebt dus voor ongeveer 1200 euro aan apparatuur gekocht zonder duidelijk schema hoe een en ander aangesloten moet worden? En gaat het om een VW California of is het een zelfbouwcamper. Wat zit er nu in de camper aan elektrische installatie en werkt dit nog?
Als je iets meer vertelt over de bestaande installatie en een schema plaatst hoe je de nieuwe spullen wilt aansluiten dan is de kans wat groter dat je bruikbare reacties krijgt.
For English, use Google Translate
Als je iets meer vertelt over de bestaande installatie en een schema plaatst hoe je de nieuwe spullen wilt aansluiten dan is de kans wat groter dat je bruikbare reacties krijgt.
For English, use Google Translate
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hi Hanz,
Mijn broer zou dit oorspronkelijk voor me installeren toen hij op bezoek was, aangezien hij elektrotechnisch ingenieur is en dit soort installaties eerder heeft gedaan voor zijn werk. Helaas kan hij nu toch niet meer langskomen voor mijn reis.
Het gaat om een zelfbouwcamper. Ik heb geen schema van hoe alles nu aangesloten is, of wat er op dit moment precies werkt. Degene van wie ik hem heb gekocht, was niet de oorspronkelijke eigenaar – hij had de bus alleen gekocht om met winst door te verkopen.
Uiteindelijk wil ik dit niet zelf doen. Ik hoopte via het forum een goede aanbeveling te krijgen voor een betrouwbare automonteur of auto-elektricien die ik kan betalen om de installatie te inspecteren en alles professioneel aan te sluiten.
Mijn broer zou dit oorspronkelijk voor me installeren toen hij op bezoek was, aangezien hij elektrotechnisch ingenieur is en dit soort installaties eerder heeft gedaan voor zijn werk. Helaas kan hij nu toch niet meer langskomen voor mijn reis.
Het gaat om een zelfbouwcamper. Ik heb geen schema van hoe alles nu aangesloten is, of wat er op dit moment precies werkt. Degene van wie ik hem heb gekocht, was niet de oorspronkelijke eigenaar – hij had de bus alleen gekocht om met winst door te verkopen.
Uiteindelijk wil ik dit niet zelf doen. Ik hoopte via het forum een goede aanbeveling te krijgen voor een betrouwbare automonteur of auto-elektricien die ik kan betalen om de installatie te inspecteren en alles professioneel aan te sluiten.
Dat is een duidelijke vraag. En verstandig dat je het niet zelf doet als je onvoldoende kennis van zaken hebtOisin schreef: 22 jul 2025, 15:47 Uiteindelijk wil ik dit niet zelf doen. Ik hoopte via het forum een goede aanbeveling te krijgen voor een betrouwbare automonteur of auto-elektricien die ik kan betalen om de installatie te inspecteren en alles professioneel aan te sluiten.
Het is toch een elektrische installatie met ook 230V.
Ik hoop voor je dat iemand een tip heeft om dit binnen een paar weken te regelen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV