Omdat de aluminium luifelrails van diverse merken toch wel erg prijzig begint te worden heb ik voor een budget alternatief gekozen in de vorm van een pvc rails gekocht bij een zeilmaker.
Ik heb de rails gekit met sika 554 en eerst voorzien van activator 205.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Kunststof (PVC) luifelrails
- destrijdbijl
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:54
- Locatie: Bergen
Re: Kunststof (PVC) luifelrails
Ziet er netjes uit. En wat kost zo'n budgetrail dan?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- destrijdbijl
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:54
- Locatie: Bergen
Re: Kunststof (PVC) luifelrails
Dat is inderdaad een veel vriendelijker prijs dan de aluminium exemplaren. Lijkt mij zeker geschikt voor een luifel met pees maar ik denk dat hij niet sterk genoeg is om met adapters een cassetteluifel te monteren.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Kunststof (PVC) luifelrails
Met luifeladapters in de rails is een peesluifel ook weer lastig te monteren. Ik moet mijn rail nog aanpassen zodat ik de pees voor en na de luifelsteun in en uit de rail kan doorrijgen. Dat wordt de rail stukje open frezen voor de pees.
Groet, Ronald
Re: Kunststof (PVC) luifelrails
Waarom zou je een peesluifel willen plaatsen als er al een luifel met adapters in de rail zit.
En als er geen luifel aan die adapters hangt, waarom zitten die adapters dan nog in de rail?
Of zit er iets anders aan die adapters?
En als er geen luifel aan die adapters hangt, waarom zitten die adapters dan nog in de rail?
Of zit er iets anders aan die adapters?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Kunststof (PVC) luifelrails
Adapters zitten semi permanent gemonteerd volgens de handleiding. De rail zou ik gebruiken voor de connectie met bustent of een stormluifel ipv de cassette.
Groet, Ronald