Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Alarm deactiveren
-
Jeanlouist5
Alarm deactiveren
Hoi, ik ben nog nieuw op het forum, heb me zojuist voorgesteld , maar ik heb al wel het een en ander gelezen, met name over het alarm. Helaas is het mij niet gelukt daar een oplossing te vinden voor mijn vraag.
Hoe deactiveer ik mijn alarm. Het gaat te pas en te onpas af, terwijl er niets aan de hand is. Ik moet met de afstandsbediening naar bed, zodat ik het alarm ‘‘s nachts kan uitzetten als de buurtwekker weer eens te vroeg afgaat.
Weet iemand hoe en waar ik kan zien of het een “fabriek af” alarm is of dat het later geïnstalleerd is?
De bus heeft geen interieurbewaking en afsleepalarm.
2x drukken op de afstandsbediening werkt niet, lampje gaat wel uit maar de bijrijders deur springt van het slot, als ik die bijrijders deur vervolgens wil openen gaat get alarm af. Mechanisch afsluiten van de bijrijder deur gaat ook niet.
Met de mechanische sleutel biedt ook geen soelaas.
Het liefst zou ik het hele alarm eruit gooien..
Mogelijke oorzaken:
Slechte accu, maar die is goed. Heb m ook als eens losgekoppeld
Ik krijg heel vaak tijdens het rijden een “open deur “ melding, die dan vanzelf weer verdwijnt en weer terugkomt.
Als dat door een slecht contact komt zou dat dan ook bij stilstand en “van het contact af” een oorzaak kunnen zijn?
Een hoop vragen, maar zou een eenvoudige oplossing niet kunnen zijn: de zekering van het alarm verwijderen.
Op het fusebox kaartje vind ik 1 lokatie voor het alarm, nr 11.
Maar daar staat ook “sleutel” icoontje bij, dus als ik die zekering eruit haal sluit ie vast ook niet meer centraal af.
Verder weet ik niet hoe ik het zekeringen kaartje moet lezen, in de zekeringkast onder het dashboard staan geen nummers, dus weet je niet of je het kaartje op z’n kop hebt of ondersteboven
Weet iemand raad??
Hoe deactiveer ik mijn alarm. Het gaat te pas en te onpas af, terwijl er niets aan de hand is. Ik moet met de afstandsbediening naar bed, zodat ik het alarm ‘‘s nachts kan uitzetten als de buurtwekker weer eens te vroeg afgaat.
Weet iemand hoe en waar ik kan zien of het een “fabriek af” alarm is of dat het later geïnstalleerd is?
De bus heeft geen interieurbewaking en afsleepalarm.
2x drukken op de afstandsbediening werkt niet, lampje gaat wel uit maar de bijrijders deur springt van het slot, als ik die bijrijders deur vervolgens wil openen gaat get alarm af. Mechanisch afsluiten van de bijrijder deur gaat ook niet.
Met de mechanische sleutel biedt ook geen soelaas.
Het liefst zou ik het hele alarm eruit gooien..
Mogelijke oorzaken:
Slechte accu, maar die is goed. Heb m ook als eens losgekoppeld
Ik krijg heel vaak tijdens het rijden een “open deur “ melding, die dan vanzelf weer verdwijnt en weer terugkomt.
Als dat door een slecht contact komt zou dat dan ook bij stilstand en “van het contact af” een oorzaak kunnen zijn?
Een hoop vragen, maar zou een eenvoudige oplossing niet kunnen zijn: de zekering van het alarm verwijderen.
Op het fusebox kaartje vind ik 1 lokatie voor het alarm, nr 11.
Maar daar staat ook “sleutel” icoontje bij, dus als ik die zekering eruit haal sluit ie vast ook niet meer centraal af.
Verder weet ik niet hoe ik het zekeringen kaartje moet lezen, in de zekeringkast onder het dashboard staan geen nummers, dus weet je niet of je het kaartje op z’n kop hebt of ondersteboven
Weet iemand raad??
Re: Alarm deactiveren
Kan je dat niet afleiden uit de waardes van de zekeringen en de volgorde daarvan?Jeanlouist5 schreef: 22 jul 2025, 12:04 Verder weet ik niet hoe ik het zekeringen kaartje moet lezen, in de zekeringkast onder het dashboard staan geen nummers, dus weet je niet of je het kaartje op z’n kop hebt of ondersteboven
Weet iemand raad??
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
-
Jeanlouist5
Hoi, dank voor je reactie, het probleem is dat ik alleen een kaartje van de zekeringen heb, daar staan alleen de nummers open de icoontjes, niet hoeveel ampère die zekeringen behoren te hebben…
Dan zoek je een zekering van iets dat je makkelijk kunt controleren, bijvoorbeeld de koplampen of de binnenverlichting of de radio. Dan trek je die eruit, één keer vanaf links tellen en één keer vanaf rechts tellen, en kijk wat er gebeurt.
-
Jeanlouist5
Merci, ik heb m gevonden, het is die met 20A. Maar zoals ik al vreesde, als ik die eruit trek kan ik de auto ook niet meer afsluiten met de afstandsbediening en waarschijnlijk ook niet meer openen. Dus die optie vervalt.Helaas.
Weet jij of het ontbreken van de interieurbewaking en afsleepalarm, al aangeeft dat er ook geen fabrieksalarm is gemonteerd? Met andere woorden, zijn deze opties onlosmakelijk met elkaar verbonden vanuit de fabriek???
Weet jij of het ontbreken van de interieurbewaking en afsleepalarm, al aangeeft dat er ook geen fabrieksalarm is gemonteerd? Met andere woorden, zijn deze opties onlosmakelijk met elkaar verbonden vanuit de fabriek???
Van alarm bij een T5 weet ik niets maar ergens zal toch een luidsprekertje of ander apparaat zitten dat het alarmgeluid produceert. Kan je die niet gewoon loskoppelen?
- Multivan Generation
- Contacteer:
Je geeft zelf al eigenlijk een oorzaak.
Ik krijg heel vaak tijdens het rijden een “open deur “ melding, die dan vanzelf weer verdwijnt en weer terugkomt
Ik denk dat de microswitch in betreffende portier niet goed werkt.
Dus deurslot vervangen en opgelost.
Heb nog een slot voor links en rechts liggen.
Maar pas over 2,5 week beschikbaar ivm vakantie.
Groetjes Peter
Ik krijg heel vaak tijdens het rijden een “open deur “ melding, die dan vanzelf weer verdwijnt en weer terugkomt
Ik denk dat de microswitch in betreffende portier niet goed werkt.
Dus deurslot vervangen en opgelost.
Heb nog een slot voor links en rechts liggen.
Maar pas over 2,5 week beschikbaar ivm vakantie.
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
Jeanlouist5
Hoi Peter, dank voor je reactie. Nou, als dat de reden zou zijn, moet ik blij zijn dat het euvel al aangeduid is door jou.
Denk jij ook dat het past in het beeld dat wanneer ik met de afstandsbediening de deur sluit, en 1x druk het rode lampje knippert en het alarm dus aan staat en wanneer ik 2x druk het rode lampje weliswaar uitgaat (en ik dus denk dat het alarm dan uitstaat) maar het slot van de bijrijders deur open springt.
Als ik san de bijrijders deur open gaat het alarm alsnog af..
Ik ben best handig met hef een en ander, maar is zo’n slot zelf te vervangen? En heb je dan een nieuwe sleutel cq afstandsbediening nodig???
Denk jij ook dat het past in het beeld dat wanneer ik met de afstandsbediening de deur sluit, en 1x druk het rode lampje knippert en het alarm dus aan staat en wanneer ik 2x druk het rode lampje weliswaar uitgaat (en ik dus denk dat het alarm dan uitstaat) maar het slot van de bijrijders deur open springt.
Als ik san de bijrijders deur open gaat het alarm alsnog af..
Ik ben best handig met hef een en ander, maar is zo’n slot zelf te vervangen? En heb je dan een nieuwe sleutel cq afstandsbediening nodig???
-
Jeanlouist5
En Peter, ik hou me graag aanbevolen voor de sloten, wat kosten die ongeveer?? Groet Jean Louis
-
Jeanlouist5
Hoi Hanz, ja, daar had ik ook al aan gedacht, volgens mij zit die toeter rechts vooronder, achter de kap onder de bumper. Misschien wel een goede optie. Ik weet alleen niet of het alarm dan nog stroom blijft gebruiken iedere keer als het afgaat. Je zou zeggen van niet, als de knipperlichten niet meedoen tenminste. Heb ik eigenlijk niet op gelet… dank voor het meedenken, zal morgen een kijken wat er mogelijk is
- krekwakwol
Misschien heb je nog iets aan deze site, hier staan de posities van de T5 zekeringen op. Ook voor een volgende keer.
https://fuse-box.info/volkswagen/volksw ... -fuses/amp
https://fuse-box.info/volkswagen/volksw ... -fuses/amp
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
Angelo-anneveld
Je kan het alarm ook uitzetten via VCDS
-
Jeanlouist5
Hallo krekwakwo, dank voor de link, ja daar heb ik zeker wat aan. Tis gek, maar nergens kon ik vinden een uitleg over wat de symbooltjes betekenen die op de fusecard staan. Maar zie…
Morgen eens kijken. Groet Jean Louis, t5 Tdi 1.9 77Kw
Morgen eens kijken. Groet Jean Louis, t5 Tdi 1.9 77Kw
-
Jeanlouist5
Hoi Angelo, dank je voor je bericht
Wat is VCDS??
Wat is VCDS??
-
Angelo-anneveld
Een progamma om onder andere de VAG groep auto’s uit te lezen en optie’s mee aan en uit te zetten.