Heb je een link? Want ik zie daar ook alleen linkerlampen, geen rechter of sets...Kire schreef: 19 jul 2025, 09:13 Bij Autodoc hebben ze ook sets van verschillende merken. Zelfs volledig LED, duur en die alleen voor Rechts stuur (links rijden).
De sets voor 'hier' hebben H1 en H7 lampjes.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ingebrande T5 Multivan/California koplampen vervangen
Re: Ingebrande T5 Multivan/California koplampen vervangen
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
Je kunt kiezen voor een set of een enkele koplamp. Link: https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... 5B%5D=3175
Even goed letten op het bouwjaar: van/tot 2009.
Groet,
Erik
Groet,
Erik
Dankjewel! Maar de lamp in het plaatje in deze link past dus niet; is voor een GP, met een knikje aan de radiatorkant. Wij hebben een 5.0, met lampen met een rechte onderkant (zie plaatje hogerop in dit draadje).Kire schreef: 19 jul 2025, 12:40 Je kunt kiezen voor een set of een enkele koplamp. Link: https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... 5B%5D=3175
Groet,
Erik
Maar ik zie op die site wel meer plaatjes die niet bij de beschrijving passen. Bijv in de beschrijving voor H1/H7 lamp, en dan een plaatje waar duidelijk xenon-lenshouders in zitten… Dan wordt het wel moeilijk!
En als ik daar dan gewoon handmatig door alle koplampen heen blader, zie ik wel verschillende goede, o.a. van Diederichs en Abakus, maar dan allemaal ‘momenteel niet in voorraad’.
Maar even afwachten wat mijn Duitse bestelling oplevert. Anders ben ik bang dat het sloopexemplaren moeten worden…
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Inmiddels zijn de OSRAM Nightbreaker Speed plug&play LED-lampen ook voor NL goedgekeurd voor onze koplampen
Uit OSRAM's compatibiliteitscatalogus voor NL:
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Vandaag is de Duitse e-baybestelling aangekomen. Het blijkt een complete nieuwe Depo-set, met steunen, stelmotor, en zelfs een set lampjes!
En de hele set voor minder dan we in NL moesten betalen voor één (de goedkoopst verkrijgbare) linkerlamp, en nergens een rechterlamp te krijgen...
En de LED-H7's zijn ook binnen (H1 nog niet street-legal te krijgen voor deze lampunits in NL):
En de hele set voor minder dan we in NL moesten betalen voor één (de goedkoopst verkrijgbare) linkerlamp, en nergens een rechterlamp te krijgen...
En de LED-H7's zijn ook binnen (H1 nog niet street-legal te krijgen voor deze lampunits in NL):
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Dat is goed nieuws!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Probleem van inbranden is nou juist bij het rij-/dimlicht. Niet bij grootlicht, dat gebruiken we niet zó vaak. Daarom gaan we de H7 nu vervangen door LED.
Welke LED heb jij voor je grootlicht/H1? Geen CAN-busproblemen?
Laatst gewijzigd door bvddobb op 25 jul 2025, 16:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Ik ben benieuwd hoe de Osram LED lampen je gaat bevallen.
Ik heb de voorganger erin zitten,mochten die kapot gaan stap ik ook over naar deze vernieuwde versie
Gr.wallietax
Ik heb de voorganger erin zitten,mochten die kapot gaan stap ik ook over naar deze vernieuwde versie
Gr.wallietax
- Mickel Moen
- Contacteer:
Mooi dat het gelukt is Bart.
En led is echt een wereld van verschil. Ik heb ze nu al zo'n 1,5 jaar. (Osram H4) Super blij mee.
En led is echt een wereld van verschil. Ik heb ze nu al zo'n 1,5 jaar. (Osram H4) Super blij mee.
Ik heb nu 1500km voor dimlicht de osram led H7 gen2 erin met ventilatortje erachter. Ook led wordt erg warm..... geen problemen. Voor grootlicht heb ik de katur H1 met ventilatortje via amazon. De multivan koplamp heeft meer dan voldoende ruimte achter het deksel.
De H7 van katur heb ik ruim een jaar in de peugeot expert ook zonder problemen. Echter de H1 paste daar niet vanwege de speciale clip in de unit en beperkte ruimte.
De H7 van katur heb ik ruim een jaar in de peugeot expert ook zonder problemen. Echter de H1 paste daar niet vanwege de speciale clip in de unit en beperkte ruimte.
Ronald, dankjewel voor de info!SyncRoon schreef: 25 jul 2025, 17:55 Ik heb nu 1500km voor dimlicht de osram led H7 gen2 erin met ventilatortje erachter. Ook led wordt erg warm..... geen problemen. Voor grootlicht heb ik de katur H1 met ventilatortje via amazon. De multivan koplamp heeft meer dan voldoende ruimte achter het deksel.
Iemand hier ervaring met de Osram H1 Led? Die lijkt wat meer ruimte nodig te hebben dan de Katur waar Ronald het over heeft.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
De H1 led staat voor de multivan T5 ook in de toelating voor Nederland in de lijst van Osram. Past dus 1 op 1.
Foto van de katur H1 in de unit. Ruimte zat ook voor de koeling zoals bij de H7.
Foto van de katur H1 in de unit. Ruimte zat ook voor de koeling zoals bij de H7.
Groet, Ronald
OK, dan zullen we die H1 LEDs ook maar bestellen!
Marga wil voor onze winterse Scandinavie- en Schotlandreizen altijd nog van die schijnwerpers voorop. Maar misschien is dat bij deze bak licht da'lijk helemaal niet meer nodig! (Alhoewel het er wel stoer uitziet, natuurlijk!).

Marga wil voor onze winterse Scandinavie- en Schotlandreizen altijd nog van die schijnwerpers voorop. Maar misschien is dat bij deze bak licht da'lijk helemaal niet meer nodig! (Alhoewel het er wel stoer uitziet, natuurlijk!).
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
- Remco181
- Contacteer:
LED in de koplampen én verstralers op de pushbar 
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
- krekwakwol
Wil ze op elanden jacht?bvddobb schreef: 26 jul 2025, 13:16 OK, dan zullen we die H1 LEDs ook maar bestellen!![]()
![]()
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008