Ik sta in Duitsland met pech ..
Gisteren na een lange afdaling waarbij ik zowat geen gas gaf..viel het mij op dat de temperatuur erg snel daalde. (Het was warm buiten en de moter was lekker op temperatuur) Na de daling wilde ik gasgeven..horten en stoten. Naar de kant van de weg...na 10 min ..starten geen problemen meer.
100km verder het zelfde probleem...alleen bleef hij slecht.
Na 1/4 gasgeven doet hij niets meer..pakt ook slecht op. Dus max 30 km/h
Anwb gebeld...komen me niet helpen omdat hij een camper kenteken (multi van) heeft en ik gewoon normale wegenwacht met alles erop en eraan heb...
Met niet helpen bedoel ik ook echt helemaal niet. Ook geen sleepdienst bellen of garage opzoeken...pff 30 jaar lid, nooit pech. .ook niet toen ik zij dat ik met 2 kleine kinderen langs de snelweg stond.
Wat me ook opviel is dat mijn vin normaal even door blijft draaien als het warm is...deed hij dus niet.
Vanmorgen weer gestart,loopt gewoon mooi,rijdt weer als vanouds. Kon ook niets vinden. Buiten wat olie in vacuüm leiding naar Ecu maar durf er niet mee de snelweg op
Vraag1) Olie in vacuüm ,hoe komt dat en kan dat problemen veroorzaken.
Ik had zelf het idee dat dit een motor temperatuur sensor kan zijn ..die gek doet...maar ik ben geen automonteur.
Gezien het zondag is moet ik wachten tot garage open gaat of onderdelen magazijn.(Toevallig in de buurt)
Vraag2) heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Vacuüm leidingen 2jaar geleden vervangen,
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aac 1991 mist vermogen bij warme motor en stottert
Re: Aac 1991 mist vermogen bij warme motor en stottert
Hier worden diverse zaken/storingen besproken betreffende een T4 met benzinemotor: https://www.t4-wiki.de/wiki/Bardi%27s_Liste
Tja, ANWB, het wegenwachtlidmaatschap is persoonsgebonden, dus niet gerelateerd aan een kenteken (of leeftijd van het voertuig). Zo heb ik eens hulp gehad van de ANWB voor een gehuurde vrachtauto (waar ik de accu van had leeggestart). En je hebt (maar) 2x per jaar recht op hulp.
En als je alleen Nederland-dekking hebt, dan krijg je in het buitenland eveneens geen hulp.
Groet,
Erik.
Tja, ANWB, het wegenwachtlidmaatschap is persoonsgebonden, dus niet gerelateerd aan een kenteken (of leeftijd van het voertuig). Zo heb ik eens hulp gehad van de ANWB voor een gehuurde vrachtauto (waar ik de accu van had leeggestart). En je hebt (maar) 2x per jaar recht op hulp.
En als je alleen Nederland-dekking hebt, dan krijg je in het buitenland eveneens geen hulp.
Groet,
Erik.
Het gaat niet om persoonsgebonden maar voor pechhulp aan je camper in het buitenland moet je als extra 'Pechhulp camper' afgesloten hebben. En dat kost dus extra.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hij rijd spontaan weer zoals ervoor. Heb met de bandenpomp bij een tankstation het vacuüm slangetje naar ecu doorgeblazen..daar kwam veel troep uit...hele dikke vette sludge.
Heb een 4 pins motor temperatuur sensor op de kop weten te tikken, misschien dat daar wat storing in zit. Ik lees alleen net op een ander forum dat juist de 2 pins sensor naar de ecu gaat ...

Ga het vandaag weer proberen ..
Heb een 4 pins motor temperatuur sensor op de kop weten te tikken, misschien dat daar wat storing in zit. Ik lees alleen net op een ander forum dat juist de 2 pins sensor naar de ecu gaat ...
Ga het vandaag weer proberen ..