Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Netspanning werkt niet T4 California bouwjaar 2000

vragen over de T4
Plaats reactie
Sidney

Netspanning werkt niet T4 California bouwjaar 2000

Bericht door Sidney »

Als ik mijn netspanningskabel in mijn stekkerdoos plus, gaat er normaliter een symbool van een stekker op mijn display verschijnen. Netkabel gecontroleerd en die is ok.Afbeelding[/img]
Alles 6 zekeringen zijn in orde, aardlekschakelaar slaat niet uit en werkt volgens mij naar behoren.
Paneel opengemaakt om bij de huishoudaccu te komen, daar zie ik een wat lijkt op een elektrische connector of sensor van het merk VDO, geproduceerd in Duitsland. De nummers "357 919 378" staan erop. In en uit elkaar gehaald. Wat niets uithaalde.
Bijgevoegd een foto van de connector. Heeft iemand een idee hoe ik dit verder moet gaan aanpakken.
Bijlagen
De VDO sensor ?
De VDO sensor ?
Multivan Generation
Contacteer:

Re: Netspanning werkt niet T4 California bouwjaar 2000

Bericht door Multivan Generation »

Dat is een temperatuur sensor die kijkt naar de temperatuur van je huishoudaccu. Heeft dus niets te maken met je 230volt.

Wat meet je op je 230V stopcontact in de auto?

Kan ook prima dat je lader overleden is, komt veel voor met die oude dingen.

Succes

Peter
Ps zoekfunctie op forum al gebruikt/geraadpleegd?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
HenkK
Contacteer:

Bericht door HenkK »

Onder de koelkast ligt de lader voor de huishoudaccu, deze geeft het stekkersymbool als je aan de 230 volt staat.
Vermoedelijk begint je acculader problemen te geven. Eerst controleren voor je weer aan de 230 volt gaat staan en eventueel loskoppelen
om grotere problemen te krijgen.

De lader laten controleren en eventueel reviseren.
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Sidney

Bericht door Sidney »

HenkK schreef: 07 aug 2025, 17:08 Onder de koelkast ligt de lader voor de huishoudaccu, deze geeft het stekkersymbool als je aan de 230 volt staat.
Vermoedelijk begint je acculader problemen te geven. Eerst controleren voor je weer aan de 230 volt gaat staan en eventueel loskoppelen
om grotere problemen te krijgen.

De lader laten controleren en eventueel reviseren.
Dankjewel Henk, voor nu in Duutsland heb ik een 12 Volt lader aangesloten op mijn huishoud accu.
Als ik thuis ben ga ik net paneel verwijderen van de koelkast. Begrijp ik dat u deze lader kan controleren/reviseren?
Groet Sidney
HenkK
Contacteer:

Bericht door HenkK »

Ja, dat klopt
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Plaats reactie