Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

1.9TD gas reageert nauwelijks na revisie brandstofpomp

vragen over de T4
Plaats reactie
WildeHaren

1.9TD gas reageert nauwelijks na revisie brandstofpomp

Bericht door WildeHaren »

Hallo allemaal,

Na meer dan een jaar stilstaan wilde mijn 1.9TD niet meer fatsoenlijk starten. Uiteindelijk bleek het vooral lucht in de leidingen. Ook lekte er wat diesel bij de pomp dus heb ik een revisie setje besteld en de pakking, o-ring en bus vervangen. Nu start het busje weer als vanouds, maar alleen met de koude start hendel helemaal uit. Vervolgens reageert het gas nauwelijks. Helemaal open is een een 200 rpm erbij ipv 2000 of meer. In de pomp lijkt alles goed te zitten, het kleine veertje van de koude start zit op zn plaats maar dat zou dit probleem volgens mij niet kunnen verklaren. Veel meer kan er ook niet los als ik het goed heb. Van de stelschroeven ben ik zoveel mogelijk afgebleven, al heb ik wel gespeeld met de schroef rechts om te kijken hoeveel invloed dat had. Uiteraard na aftekenen en daarna weer netjes precies teruggezet. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Bijlagen
Pomp
Pomp
Deksel
Deksel
VW T4 Westfalia 1994, 1.9 TD | "Chill Bill"
BobPeereboom

Re: 1.9TD gas reageert nauwelijks na revisie brandstofpomp

Bericht door BobPeereboom »

Dan zit de gasgevel een tandje verkeerd op het asje.
WildeHaren

Re: 1.9TD gas reageert nauwelijks na revisie brandstofpomp

Bericht door WildeHaren »

Dank voor je reactie, denk niet dat dat het probleem is. Heb ook aan het asje gedraaid zonder gashendel erop en ook dan doet het weinig.
VW T4 Westfalia 1994, 1.9 TD | "Chill Bill"
Plaats reactie