Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dimlicht uit...

vragen over de T4
Plaats reactie
Timy

Dimlicht uit...

Bericht door Timy »

Ja hoor... we rijden altijd met onze bus door. Elke week rijdt ie maar de vakanties heeft ie kennelijk geen trek in :bonk Dag 1 (vandaag) vroeg moeten stoppen...

Voor de helderheid. Het betreft een 2.4AAB uit1992.
Probleem 1: het dimlicht doet ineens niets meer. Het stadslicht wel. Zekeringen gecheckt dat is op orde. Ik verdenk dus de schakelaar... wat wel maf is, het groot licht blijft ook niet meer aan. Dat wilde ik als backup gebruiken want het werd wel erg donker in Noord Duitsland. :muur
Heb ook de massa krans gecheckt en alles aangedrukt. Helaas geen verschil. Zijn er nog meer opties dan de schakelaar? Dat hoor ik graag :kus bijlage is de schakelaar die ik heb.

Probleem 2: de koelkast gaat afentoe in storing. Knipperend symbooltje. Zal daarop nog even zoeken.. anders vervuild het dit onderwerp. Hij is al eens bij Henk geweest maar denk dattie dus weer mag. Hoop een tijdelijke fix te gaan vinden :huilen
Bijlagen
Screenshot_20250808_222919_Chrome.jpg
Multivan Generation
Contacteer:

Re: Dimlicht uit...

Bericht door Multivan Generation »

Heb je al eens gedacht aan een interne breuk van de zekeringenkast zelf?
Komt nog wel eens voor.

Enne isolatieruitje voor linksachter nog gevonden?

Succes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Timy

Bericht door Timy »

Multivan Generation schreef: 09 aug 2025, 07:08 Heb je al eens gedacht aan een interne breuk van de zekeringenkast zelf?
Komt nog wel eens voor.

Enne isolatieruitje voor linksachter nog gevonden?

Succes
Thx voor de snelle reactie. Is zo'n breuk op een standaard plek? Ga ik er zo naar kijken. Werd gisteren veel te donker om door te zoeken..

Helaas geen isolatieruit gevonden. Thx dat je eraan denkt! Nu een enkelglas erin laten zetten. Ging weer lastminute goed.. kon donderdag pas. Ik had van Chv (Charles) nog 2 isolatieruiten doorgestuurd gekregen maar die wilden (terecht) niet verzenden. Mogelijk wel iets voor op onze terugreis al is het wel erg om.
Timy

Bericht door Timy »

Opgelost!
De lokale VW dealer kon het niet vinden. Maar had ook geen relais, schakelaar etc. Toen doorgereden en toevallig een andere T4 op een oprit gespot waaraan gewerkt werd. De gok genomen dat ze hier net zo vriendelijk zijn en dat de eigenaar wel wat kennis zou hebben gezien de klus waarmee hij bezig leek.

Et voila.. ik mocht zijn lichtschakelaar gratis hebben want die bleek het probleem (wel ruimhartig 3x de nieuwprijs betaald zodet hij er niet op inlevert). Wij kunnen weer door dus! Ons vertrouwen in de mensheid is ook weer bevestigt. De meeste mensen deugen :proost
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Mooi dat het opgelost is :toppie
Ga je nu andere schakelaars, die even oud zijn,
Ook preventief vervangen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Timy

Bericht door Timy »

Niet nu direct aangezien we in Denemarken zitten en nog 3 weken weg zijn. Dat is wat ingewikkeld maar het is zeker te sprake gekomen!! Ook het contactblokje..
Plaats reactie