Ik heb hier een 2.5tdi die stotterde bij optrekken maar ook niet altijd en af en toe heel er
Naar uitlezen gaf hij een foutcode P166800 Klep voor pomp-verstuiver cilinder 3 Elektr. storing in stroomcircuit
De storing komt alleen als hij heel er stotterd
Heb een rondje gereden met live data en daar zie je op cilinder drie een afwijking
De kleinen uitschieters zijn het stotteren de groten is schakelen naar volgende versnelling
Omdat ik vaker van het probleem met de kabelboom heb gehoord heb ik die vervangen daar naar liep de motor netjes achteruit de werkplaats uit en wil vooruit weg rijden en hij stotterde een keer en liet de motor afslaan naar starten liep hij op 4 cilinders en rijden was zo als als hij heel erg stotterde dus uitlezen en toe was deze code er P166700 Klep voor pomp-verstuiver cilinder 2 Elektr. storing in stroomcircuit
Dus nieuwe kabelboom en op een ander cilinder de fout
Naar storing wissen liep hij goed en heb ik de bus uitgetest niks meer mis bus opgehaald en 2 uur later beld de eigenaar en stotterde de bus weer
Iemand bekend met dit probleem of iet waar ik naar kan kijken of wat er nog meer kan zijn
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Pompverstuiver storing
-
arjankraaijkamp
Pompverstuiver storing
Gegroet arjan
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Re: Pompverstuiver storing
Verstuivers laten testen bij een goed bedrijf.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
-
arjankraaijkamp
De bus is weer bij mij en nu zit er een foutcode op de 5 cilinder
Als ik de code verwijder en de bus start nog niks mis dan begint de motor anders te lopen en pas als je gas geeft komt de foutcode
Je kan nu niet meer rijden zonder foutcode
Als ik de code verwijder en de bus start nog niks mis dan begint de motor anders te lopen en pas als je gas geeft komt de foutcode
Je kan nu niet meer rijden zonder foutcode
Gegroet arjan
-
arjankraaijkamp
Ik heb begrepen dat de verstuivers niet vaak kapot gaan kan natuurlijk altijd
Wat is nu dan wel vreemd vind is dat voor ik de kabelboom verving het op verstuivers 3 was naar vervangen eerst op 2 en nu op 5.
Dan zou verstuivers 3 ook weer terug moeten komen als die kapot zal zijn of zie ik dat verkeerd
Gegroet arjan
Verstuivers slijten natuurlijk ook en als die niet goed meer vernevelen, dan kunnen er ook 'problemen' optreden, d.w.z. het motormanagement kan dan onvoldoende goed 'bij'regelen (voor een mooie egale loop). En dan kun je storing krijgen.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
-
arjankraaijkamp
Re: Pompverstuiver storing (opgelost)
Omdat ik het vreemd vond dat het niet meer terug kwam op cilinder 3 maar op 5 bleef ik hangen met het probleem van de kabelboom en wat overlegt met de eigenaar
Ik heb nog een donor t5 staan en daar heb ik de kabelboom uitgehaald en van die weet ik dat hij goed is en hopen dat het niet kapot gaat van het overzetten, alles weer in elkaar en rijden maar nu zonder problemen al anderhalve dag gister heeft de bus al een kar met auto er op getrokken en zonder problemen
Vandaag de kabelboom ingeleverd bij de automaterialen zaak en maandag een nieuwe halen.
Ik had me ondertussen ook verdiept in het stukje kapote verstuivers
Je kan in de t5 2.5 de verstuivers testen of kijken of ze goed zijn beter gezegd als ze gemonteerd zitten Ik had de waardes opgevraagd en met live data kan je dan kijken of er grote afwijkingen zijn naar dat alles de laatse keer in elkaar in gegaan heb ik naar die data geken en je kon zien dat de ecu cilinder 5 had bij geregeld en dat de waarde nu veel te hoog was maar naar de motor even te laten lopen liep de waarde langzaam af en zag je dat de ecu het bij regelde en nu is alles netjes binnen de waarden dus verstuivers zijn goed
Ik heb nog een donor t5 staan en daar heb ik de kabelboom uitgehaald en van die weet ik dat hij goed is en hopen dat het niet kapot gaat van het overzetten, alles weer in elkaar en rijden maar nu zonder problemen al anderhalve dag gister heeft de bus al een kar met auto er op getrokken en zonder problemen
Vandaag de kabelboom ingeleverd bij de automaterialen zaak en maandag een nieuwe halen.
Ik had me ondertussen ook verdiept in het stukje kapote verstuivers
Je kan in de t5 2.5 de verstuivers testen of kijken of ze goed zijn beter gezegd als ze gemonteerd zitten Ik had de waardes opgevraagd en met live data kan je dan kijken of er grote afwijkingen zijn naar dat alles de laatse keer in elkaar in gegaan heb ik naar die data geken en je kon zien dat de ecu cilinder 5 had bij geregeld en dat de waarde nu veel te hoog was maar naar de motor even te laten lopen liep de waarde langzaam af en zag je dat de ecu het bij regelde en nu is alles netjes binnen de waarden dus verstuivers zijn goed
Gegroet arjan