Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Banden VW T4

vragen over de T4
Plaats reactie
mccabian

Banden VW T4

Bericht door mccabian »

Hey allemaal,

Mijn bandjes zijn nu bijna 10 jaar oud en aan vervanging toe. Op het momet zit er een setje 195/70 15R Continental onder.
Wat zijn jullie ervaringen met verschillende bandmaten en merken? Ben benieuwd of ik weer voor dezelfde moet gaan, of dat er ondertussen nog nieuwe ontwikkelingen zijn. :yes
Hanz

Re: Banden VW T4

Bericht door Hanz »

Ik rijd zelf ook met Continental banden maar dan wel een andere maat, breder en groter ( 225/60-16). Ben heel tevreden als het om weggedrag en slijtvastheid gaat. Maar het zijn niet de stilste banden. Het hangt er ook vanaf waar je prioriteit ligt; weggedrag, slijtvastheid, geluid, prijs.
Laatst gewijzigd door Hanz op 13 aug 2025, 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
J vd Pal

Bericht door J vd Pal »

Hier een hele tevreden Michelin Agillis Cross climate gebruiker. Vier seizoenen, met berg/sneeuwvlok dus ook als winterband erkend in het buitenland. Slijtvast, redelijk stil en goed sturend. Als deze vier banden versleten zijn worden ze door dezelfde banden vervangen.
Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver
rjr123

Bericht door rjr123 »

J vd Pal schreef: 12 aug 2025, 15:35 Hier een hele tevreden Michelin Agillis Cross climate gebruiker. Vier seizoenen, met berg/sneeuwvlok dus ook als winterband erkend in het buitenland. Slijtvast, redelijk stil en goed sturend. Als deze vier banden versleten zijn worden ze door dezelfde banden vervangen.
Deze heb ik er sinds kort ook onder. Heel happy mee. Geen gedonder met zomer/winter, en redelijk stil ook.
Carthago camper 'Puffin'
T4 2.5 TDI, 1999
Plaats reactie