Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Hanz

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Hanz »

Ombouwen tot wat? Een camper? En aan welke eisen moet hij dan voldoen, aantal zitplaatsen, aantal slaapplaatsen, wel/geen slaaphefdak. Je zult de vraag wat specifieker moeten stellen om bruikbare tips of antwoorden te krijgen.
En misschien ook in een eigen topic plaatsen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Smittw schreef: 05 sep 2025, 17:55 Weten jullie goede adressen om een T5 dubbele cabine met laadbak (L2) om te laten bouwen en woe heeft een indicatie wat dit zou kosten ongeveer? Alvast dank voor de hulp!
https://bimobil.com/ voorbeeld voor een unit op een pickup vanaf 55.000 euro.

Of een gebrukte afzetunit zoeken. Dan kan je grijs rijden of met vaste montage naar camper keuren als de unit aan de maten voldoet. Er hoeft dan geen doorgang te zijn maar wel alle vereisten in de unit aanwezig.
Groet, Ronald
Hanz

Bericht door Hanz »

Volgens eerdere berichten heeft Smittw een gewone T5 bus L2 met achterdeuren. Dus ik denk dat het niet om een pick-up gaat en dat hij met laadbak de laadruimte bedoelt. Maar als het wel om een pick-up gaat dan is het helemaal handig als hij aangeeft wat daar aan omgebouwd moet worden.
Smittw

Bericht door Smittw »

Hanz schreef: 06 sep 2025, 09:02 Volgens eerdere berichten heeft Smittw een gewone T5 bus L2 met achterdeuren. Dus ik denk dat het niet om een pick-up gaat en dat hij met laadbak de laadruimte bedoelt. Maar als het wel om een pick-up gaat dan is het helemaal handig als hij aangeeft wat daar aan omgebouwd moet worden.
Ik bedoel inderdaad laadruimte en we willen onze gewone Transporter met dubbele cabine ombouwen tot camper inderdaad. Als het beter is een eigen topic te starten dan hoor ik het graag.
Hanz

Bericht door Hanz »

Dat is duidelijk. Nu misschien nog even wat uitgebreider aangeven wat je voor ogen staat en inderdaad handiger als je daarvoor een nieuw topic aanmaakt. Dit topic gaat specifiek over de inrichtingseisen van RDW en Belastingdienst.
Hanz schreef: 05 sep 2025, 20:13 Ombouwen tot wat? Een camper? En aan welke eisen moet hij dan voldoen, aantal zitplaatsen, aantal slaapplaatsen, wel/geen slaaphefdak. Je zult de vraag wat specifieker moeten stellen om bruikbare tips of antwoorden te krijgen.
Plaats reactie