Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

california tentstof vervangen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
JeremyP

Re: california tentstof vervangen

Bericht door JeremyP »

Hanz schreef: 08 sep 2025, 14:32 Die maten komen inderdaad beter overeen met wat je gemeten hebt. Maar deze versie is bedoeld voor Westfalia vanaf 1996. Jouw bus is toch ouder? Of is het geen originele maar een oudere bus waar een nieuwer hefdak op gezet is?
Op de site spreken ze van 1991-1996
Mijn bus is 100% een originele california. Een vroege met het hoge logo op de achterklep. (Deze is spijtig genoeg gesneuveld door mijn onkunde en roest en vervangen door een met laag logo)

In een ander draadje op het forum wordt gezegd dat er geen verschil zou zijn qua afmetingen doorheen de jaren...
En dat er toch wat tentstoffen retour zijn gegaan wegens niet passend.
Allemaal heel verwarrend.

Zal ze eens een mailtje sturen in mijn beste Duits :nuts

Mvg jeremy
chv

Bericht door chv »

Als ik op de link klik zie ik ook staan:
91 tot en met 96.
Dus dat zou goed moeten zijn.
Mijn bussen waren wijsneuzen (vanaf 96 dus).
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Stino

Bericht door Stino »

Dropmans schreef: 08 sep 2025, 08:25 Dan moet je volgens mij wel heel bruut te werk zijn gegaan, die strip zit gekit en geschroefd op het dak van het voertuig en hoeft niet los voor het vervangen van het tentdoek....
Het tentdoek was al vervangen toen we de bus kochten, maar het is pas later opgevallen dat die alu rail niet meer zo perfect zat, dus dat wil ik wel eens aanpakken.

Ik heb net de rubberen rand rond het hefdak vervangen, toen ook ontdekt dat er achteraan toch een stuk tentdoek los zit, omdat het bovenste profiel niet goed is vastgeschroefd ...

Dat kan dus allemaal wat beter !

@Hanz: sikaflex 252, check.

s.
vw T4 2.4 California 07/1991
JeremyP

Bericht door JeremyP »

Stino schreef: 09 sep 2025, 10:51
Dropmans schreef: 08 sep 2025, 08:25 Dan moet je volgens mij wel heel bruut te werk zijn gegaan, die strip zit gekit en geschroefd op het dak van het voertuig en hoeft niet los voor het vervangen van het tentdoek....
Het tentdoek was al vervangen toen we de bus kochten, maar het is pas later opgevallen dat die alu rail niet meer zo perfect zat, dus dat wil ik wel eens aanpakken.

Ik heb net de rubberen rand rond het hefdak vervangen, toen ook ontdekt dat er achteraan toch een stuk tentdoek los zit, omdat het bovenste profiel niet goed is vastgeschroefd ...

s.
Hoi Stino,

Jij hebt ook een vroege california, welke omtrek heeft jouw tentdoek onderaan?
Heb je soms gegevens van het vernieuwde tentdoek?

Het is namelijk nog niet duidelijk welk doek ik moet bestellen. Misschien kan jij wat duidelijkheid scheppen aangezien we alletwee een vroege hebben.

Mvg, jeremy
Stino

Bericht door Stino »

JeremyP schreef: 09 sep 2025, 19:49

s.
Hoi Stino,

Jij hebt ook een vroege california, welke omtrek heeft jouw tentdoek onderaan?
Heb je soms gegevens van het vernieuwde tentdoek?

Het is namelijk nog niet duidelijk welk doek ik moet bestellen. Misschien kan jij wat duidelijkheid scheppen aangezien we alletwee een vroege hebben.

Mvg, jeremy
[/quote]

Hey Jeremy,
Wij hebben die zo gekocht.
Ze staat hier buiten, dus ik kan morgen eens meten, even zien of ik een chinese vrijwilliger vind om het touw vast te houden, want meer dan 7 meter rondom rond meten, doe je niet even alleen :nuts .

Ik hou je op de hoogte.

En anders kom je even af? Hoboken is niet zo ver.

s.
vw T4 2.4 California 07/1991
JeremyP

Bericht door JeremyP »

Hoi Stino,

Goed idee, ik ben van Dendermonde dus dat vind ik ok om de california's eens naast mekaar te zetten :toppie

Ik stuur u een pm om verder af te spreken.
Mvg,
Jeremy
chv

Bericht door chv »

Stino schreef: 10 sep 2025, 10:21
JeremyP schreef: 09 sep 2025, 19:49

s.

Hey Jeremy,

Ze staat hier buiten, dus ik kan morgen eens meten, even zien of ik een chinese vrijwilliger vind om het touw vast te houden, want meer dan 7 meter rondom rond meten, doe je niet even alleen :nuts .

s.
En je weet wat ze zeggen:
Met álle chinezen, maar niet met den deze!
:knipoog
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Hanz

Bericht door Hanz »

Stino schreef: 10 sep 2025, 10:21 Ze staat hier buiten, dus ik kan morgen eens meten, even zien of ik een chinese vrijwilliger vind om het touw vast te houden, want meer dan 7 meter rondom rond meten, doe je niet even alleen :nuts .
Gewoon van naad tot naad meten, dat kan ook heel goed in je eentje.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie