Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

parkeersensoren/achteruitrijcamera: welke oplossingen bestaan er tegenwoordig?

vragen over de T4
Plaats reactie
Muug

parkeersensoren/achteruitrijcamera: welke oplossingen bestaan er tegenwoordig?

Bericht door Muug »

Hoi,

ons Fischer-campertje (T4 van 2003) heeft helaas geen parkeersensoren. En ik heb niet altijd mijn vrouw bij om als dusdanig te functioneren. :knipoog Dus ik zoek een oplossing, liefst eentje die niet teveel ingrepen vraagt. Ik heb weinig zin om een signaaldraad helemaal van achteren naar voren te beginnen leggen bvb.
Het hoeft niet echt een camera te zijn, persoonlijk ben ik al gewoon blij met een "beeeeeep" als ik ergens dicht bij kom. Bij onze Yeti van 2010 werkt dat prima zo.
Dus ja, welke oplossingen zijn er tegenwoordig in de handel?
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
limburger

Re: parkeersensoren/achteruitrijcamera: welke oplossingen bestaan er tegenwoordig?

Bericht door limburger »

er zijn setjes die alleen piepen, krijgen de voeding van het achteruitrijlicht en piep komt uit hetzelfde kastje waar je de sensoren op aansluit, en die krijgt een plaatsje achterin waar je zelf wilt en lengte kabels sensoren toelaat. zoiets heb ik er zelf al 15 jaar inzitten.

let wel op, bij die simpele (goedkope) setjes is er weinig af te stellen en zul je heel goed moeten kijken waar je de gaten maakt voor de sensoren.

set met camera heb ik ook in een auto gehad. camera voeding van achteruitrijlicht. draadloos verbinding met overzet spiegel waar scherm zat, deze kreeg voeding vanaf binnenverlichting. ging ook wel eens spontaan aan op draadloze babyfooncamera of zo (zonder duidelijk beeld overigens)

:driveT4 :T44EVER
gcSunrader

Re: parkeersensoren/achteruitrijcamera: welke oplossingen bestaan er tegenwoordig?

Bericht door gcSunrader »

we hebben een update van de Garmin navigatie gedaan met een draadloze camera. ook op het achterlicht geschakeld en bevalt prima. mogelijk zijn er meer van die combinatie setjes van navigatie en camera.
G(een)Roet(jes) Winand
:T44EVER Love to ride Up North in Summer and Winter
Plaats reactie