Ik heb sinds een tijd een probleem met mijn T5 benzine (axa motor).
Ik had al een ruime tijd een storing in de nokkenassensor, maar omdat hiervoor de distributieriem gedemonteerd moest worden heb ik deze storing voor lief genomen.
Ineens begon mijn bus te weigeren met starten , hij gaat wel rond maar slaat niet aan. De eerste keer is de anwb er bij geweest , spoot wat ether in het filter en hij liep weer. "Te lege tank" was toen zijn oordeel, en de weken erna heeft ie weer normaal gestart.
Tot hij plots weer niet wilde starten , ik was er inmiddels klaar mee en ben naar de garage geweest. Zij hebben de nokkenassensor vervangen (incl distributieriem, spanrollen,waterpomp) , apk en wat kleine dingen. Hij vertelde dat er ook af en toe een krukassensor storing tussen stond , maar dat dit waarschijnlijk van de nokkenassensor af kwam.
Helaas was dit niet de oplossing, dag erna weigerde hij weer. Na een half uur nogmaals geprobeerd en toen sloeg hij wel aan , ik ben een stukje gaan rijden en toen viel plots de motor uit. Ineens , zonder stotteren of iets dergelijks. Hierna wilde hij niet meer starten (ook niet met booster op de accu). Na 5 minuten proberen startte hij plots weer.
Ze hebben toen in de garage de krukassensor vervangen, omdat ze daar een afwijkend signaal in zagen maar toen ik de bus op ging halen weigerde hij weer. Nu staat hij inmiddels al 3 weken bij de garage , en hebben ze de bekabeling volledig nagelopen , de ecu en sleutels opgestuurd voor controle maar dat alles lijkt het niet te zijn.
Op het moment dat de bus niet start zien ze geen krukassignaal , dat is het enige afwijkende wat ze zien. Er komt geen motorstoring in.
Omdat het een benzine is is er weinig info te vinden , maar heeft iemand van jullie een idee waar ze nog kunnen zoeken ? Ik heb het gevoel dat ze wel een beetje op een dood spoor zitten inmiddels, en wil ze graag helpen mijn bus weer aan de gang te krijgen.
Alvast bedankt,
Gr stijn