Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Trekhaak stekkerdoos aansluiten
Trekhaak stekkerdoos aansluiten
Hoi,
Heb er wel al over gelezen op het forum, maar helaas meestal verouderde topics waarvan de foto's vergaan zijn.
Op onze 2002 T4 California werd door een vorige eigenaar een Brink trekhaak geïnstalleerd maar zonder de elektrische contactdoos. Na wat gesurf kwam ik te weten dat Brink hier geen passende contactdoos voor verkoopt, wat dus denk ik de reden kan zijn waarom die niet op onze bus zit.
Ik ben dus zelf op zoek naar een stekkerdoos voor onze T4, ik heb al gezien dat er universele sets bestaan waarvan je de draadjes met de bekende 'kabeldiefjes' doorprikt om contact te maken, maar er zouden ook sets moeten bestaan welke in het achterlicht klikken wat dus wel wat degelijker zou zijn.
Kan iemand mij zeggen waar ik dergelijke stekkerdozen kan vinden? Hierbij 2 foto's van het achterlicht links en rechts, het forum heeft mij al geleerd dat de aansluiting rechts dient te gebeuren. Ik zie dat er ook verschillende klemmen ongebruikt zijn, kan hier eventueel de stekkerdoos op aangesloten worden?
Bedankt voor de assistentie alvast!
Heb er wel al over gelezen op het forum, maar helaas meestal verouderde topics waarvan de foto's vergaan zijn.
Op onze 2002 T4 California werd door een vorige eigenaar een Brink trekhaak geïnstalleerd maar zonder de elektrische contactdoos. Na wat gesurf kwam ik te weten dat Brink hier geen passende contactdoos voor verkoopt, wat dus denk ik de reden kan zijn waarom die niet op onze bus zit.
Ik ben dus zelf op zoek naar een stekkerdoos voor onze T4, ik heb al gezien dat er universele sets bestaan waarvan je de draadjes met de bekende 'kabeldiefjes' doorprikt om contact te maken, maar er zouden ook sets moeten bestaan welke in het achterlicht klikken wat dus wel wat degelijker zou zijn.
Kan iemand mij zeggen waar ik dergelijke stekkerdozen kan vinden? Hierbij 2 foto's van het achterlicht links en rechts, het forum heeft mij al geleerd dat de aansluiting rechts dient te gebeuren. Ik zie dat er ook verschillende klemmen ongebruikt zijn, kan hier eventueel de stekkerdoos op aangesloten worden?
Bedankt voor de assistentie alvast!
Re: Trekhaak stekkerdoos aansluiten
Voertuig specifieke sets sluit je meestal aan door de kabel af te takken op een stekker. Dat kan door ergens in de kabelboom zijn of de stekker op de lampunit. Je koppelt de kabel in de auto dan op de kabelboom van je trekhaak en daarvandaan komt een nieuwe kabel voor terug aan je verlichting.
bv; https://www.rameder.nl/ac-elektrische-a ... 631-3.html Controleer wel even op je eigen voertuig kenmerken/bouwjaar.
bv; https://www.rameder.nl/ac-elektrische-a ... 631-3.html Controleer wel even op je eigen voertuig kenmerken/bouwjaar.
Groet, Ronald
Bedankt voor je reactie! Ik ben van plan daar de set te bestellen.
- Pascal-141
In de achterlichten zijn extra stekkers voorzien . Koop een voertuig specifiek kabelsetje (die hebben dan de correcte stekkers) , en die hoef je dan alleen maar in te achterlichten in te pluggen , zonder knip en plakwerk .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Hey Pascal, dank voor je reactie.
Klopt, ik heb inderdaad gelezen dat deze sets bestaan. Echter heb ik de lokale VW garages gecontacteerd maar zou niet meer leverbaar zijn, alsook online lijk ik ze niet te vinden.
Maar volgens de link die SyncRoon deelde zou die set ook moeten passen?
Klopt, ik heb inderdaad gelezen dat deze sets bestaan. Echter heb ik de lokale VW garages gecontacteerd maar zou niet meer leverbaar zijn, alsook online lijk ik ze niet te vinden.
Maar volgens de link die SyncRoon deelde zou die set ook moeten passen?
- krekwakwol
Dan kun je je zelf ook nog afvragen, heb ik een 13polige nodig of heb ik aan een 7 poliige stekkerdoos genoeg.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Jan anno NU
Even kontakt opnemen met Oskar
Die maakte dat vroeger gewoon op maat.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=19
Die maakte dat vroeger gewoon op maat.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=19
Blijkbaar kan je bij de T4 een kabelboom aansluiten op de achterlicht armaturen? https://www.kleinanzeigen.de/s-t4-anhan ... trosatz/k0
Je kan bij Rameder navragen hoe je gewenste set aan te sluiten is. De handleiding (staat bij de set als download vermeld) beschrijft dat je de stekker van de armatuur eraf haalt en via de nieuwe kabelboom doorlust. Set is in 7 en 13 polig te krijgen.
Ik bestel veel trekhaak gerelateerd materiaal bij Rameder. Geregeld ook kabelbomen omdat deze nogal eens onder de wagens uitgereden worden in het veld. Na een paar herstellen werkt dat allemaal niet zo goed meer. Voor de voertuig specifieke sets heb ik altijd een set gekregen waarbij het simpel oversteken van stekkers was. Enkel de kabelboom naar het stopcontact dien ja na het doorvoeren zelf aan te sluiten.
Je kan bij Rameder navragen hoe je gewenste set aan te sluiten is. De handleiding (staat bij de set als download vermeld) beschrijft dat je de stekker van de armatuur eraf haalt en via de nieuwe kabelboom doorlust. Set is in 7 en 13 polig te krijgen.
Ik bestel veel trekhaak gerelateerd materiaal bij Rameder. Geregeld ook kabelbomen omdat deze nogal eens onder de wagens uitgereden worden in het veld. Na een paar herstellen werkt dat allemaal niet zo goed meer. Voor de voertuig specifieke sets heb ik altijd een set gekregen waarbij het simpel oversteken van stekkers was. Enkel de kabelboom naar het stopcontact dien ja na het doorvoeren zelf aan te sluiten.
Groet, Ronald
Ik zou een 13polige willen plaatsen voor de volledigheid. Kan altijd met een verval onze 7polige aanhangwagen aansluiten.
@Jan anno NU bedankt voor de tip! Ik contacteer Oskar even.
Bij Rameder hebben ze helaas geen sets met originele steekverbindingen. Als ik het goed heb, heb ik deze set nodig: Maar is helaas niet meer leverbaar.
@Jan anno NU bedankt voor de tip! Ik contacteer Oskar even.
Bij Rameder hebben ze helaas geen sets met originele steekverbindingen. Als ik het goed heb, heb ik deze set nodig: Maar is helaas niet meer leverbaar.
https://www.rameder.be/ac-elektrische-a ... 463-4.html
Je zit in Belgie? Controleer nog even op je type voertuig bouwjaar/motor etc.
Je zit in Belgie? Controleer nog even op je type voertuig bouwjaar/motor etc.
Groet, Ronald