Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Buiten temperatuur voeler.
Re: Buiten temperatuur voeler.
Bij weergave van de temperatuur op het dashboard vervalt weergave op het display wat aan de hemel zit. VW heeft maar 1 sensor geplaatst en deze kan niet gedeeld worden.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- krekwakwol
Kan er niet een extra sensor op aangesloten worden, zodat het toch functioneerd?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ja dat kan, zie de link naar het Duitse T4 forum die Jasper gaf op pagina 1 van dit draadje.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- krekwakwol
- Multivan Generation
- Contacteer:
De vraag is alleen hoe betrouwbaar die meting dan is.
De sensor zit normaal gesproken in het gleufje, net naast de kentekenplaat en is er voor ontwikkeld om met contact aan, en rijdend de buitentemperatuur te meten.
Dat betekent dus dat de sensor afkoelt door de rijwind en zo tot een meting komt wat doorgegeven wordt aan het display.(In de tellerunit).
Ga je nu die sensor of een andere daar in de buurt gebruiken voor het centrale display in je camper, dan heb je weinig aan die onbetrouwbare meting.
Als die sensor naar de zon staat dan warmt de omgeving op en dat beïnvloed de sensor en dus het meetresultaten, te meer omdat er dan geen afkoeling door rijwind mogelijk is.
Het beste zou in mijn ogen zijn, om een sensor onder de auto te monteren, zodat je in de schaduw kunt meten, bijvoorbeeld achter de torsie staven in de buurt van de tank. Dat zou je zo maar eens 5 a 8 graden kunnen schelen denk ik.
Just my thaughts
De sensor zit normaal gesproken in het gleufje, net naast de kentekenplaat en is er voor ontwikkeld om met contact aan, en rijdend de buitentemperatuur te meten.
Dat betekent dus dat de sensor afkoelt door de rijwind en zo tot een meting komt wat doorgegeven wordt aan het display.(In de tellerunit).
Ga je nu die sensor of een andere daar in de buurt gebruiken voor het centrale display in je camper, dan heb je weinig aan die onbetrouwbare meting.
Als die sensor naar de zon staat dan warmt de omgeving op en dat beïnvloed de sensor en dus het meetresultaten, te meer omdat er dan geen afkoeling door rijwind mogelijk is.
Het beste zou in mijn ogen zijn, om een sensor onder de auto te monteren, zodat je in de schaduw kunt meten, bijvoorbeeld achter de torsie staven in de buurt van de tank. Dat zou je zo maar eens 5 a 8 graden kunnen schelen denk ik.
Just my thaughts
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Klopt helemaal. De sensor zit bij mijn California achter de voorbumper en als de neus in de zon staat dan wordt het achter die bumper vaak een stuk warmer dan de buitentemperatuur in het open veld. Dus overdag op een zomerse dag is de weergegeven temperatuur niet erg betrouwbaar. Maar in de avond als de zon weg is dan klopt de temperatuur wel. En op dat moment wil ik persoonlijk ook het liefste weten hoe warm het is en vooral hoe snel het afkoelt. Bijvoorbeeld om te beslissen of de hefdaksjaal er die nacht op moet of dat we voor het slapen gaan beter nog even de kachel aan kunnen zetten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV