Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Dakhemel vervangen - helpende hand/advies gezocht
Re: Dakhemel vervangen - helpende hand/advies gezocht
Zo, ouwe vilt eraf. Oranje prut verwijderd, nieuw vilt erop. Alles mooi gemonteerd. Het poptopdak is voor een andere keer.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Dat ziet er weer strak uit. Een dankbaar klusje.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
Mooi resultaat Muug

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Dank je.
Ik heb veel gehad aan jullie advies en goede foto's.
De oranje prut liet zich zeer gemakkelijk weg borstelen met een stug afwasborsteltje. De iets weerbarstiger plekken kreeg ik weg met een fijn stalen borsteltje dat eigenlijk bedoeld is om nubuck leder op te ruwen. Dan hier en daar nog wat wasbenzine met een doek gebruikt.
Het paneel zelf was in optima forma.
Met wat extra advies van de viltverkoper (routegoesting.be , kijk maar eens!) ga ik binnenkort ook het poptopdak vilten.
Ik heb veel gehad aan jullie advies en goede foto's.
De oranje prut liet zich zeer gemakkelijk weg borstelen met een stug afwasborsteltje. De iets weerbarstiger plekken kreeg ik weg met een fijn stalen borsteltje dat eigenlijk bedoeld is om nubuck leder op te ruwen. Dan hier en daar nog wat wasbenzine met een doek gebruikt.
Het paneel zelf was in optima forma.
Met wat extra advies van de viltverkoper (routegoesting.be , kijk maar eens!) ga ik binnenkort ook het poptopdak vilten.
Ondertussen is ook de dakhemel van het grote hefdak vervangen.
1) wegsnijden van het loshangende zeil
2) de verkruimelende rotzooi wegborstelen met grove staalborstel en de ruwe kant van vaatsponsjes.
1) wegsnijden van het loshangende zeil
2) de verkruimelende rotzooi wegborstelen met grove staalborstel en de ruwe kant van vaatsponsjes.
3) rondom rond zijwanden met plasticfolie beschermen
4) vilt wat te groot snijden (toch 5cm aan elke zijde)
5) dak en vilt per halve meter inspuiten met hittebestendige spuitlijm (110°C), een goei tien minuten wachten, aanbrengen, aandrukken met een rolletje en repeat
Zeer kalm en rustig blijven, niet overhaasten, sereen te werk gaan is heel erg belangrijk. En goeie breekmesjes hebben ook.
Het proper geborstelde dak. Langer dan een uurtje duurde dat niet.
Nu zie je de oude lijmresten goed. Enkel te machinaal te verwijderen, met veel lawaai en tijd en stof.
Volgend werkje op de agenda: oude absorptie-ijskast eruit, alle ermee verbonden elektriciteit vernieuwen (en vooral vereenvoudigen) en nieuwe compressor-ijskast monteren. De ijskast staat hier al twee weken op tafel in onze eetplaats.
Maar 't zal nog niet voor deze maand zijn denk ik.
4) vilt wat te groot snijden (toch 5cm aan elke zijde)
5) dak en vilt per halve meter inspuiten met hittebestendige spuitlijm (110°C), een goei tien minuten wachten, aanbrengen, aandrukken met een rolletje en repeat
Zeer kalm en rustig blijven, niet overhaasten, sereen te werk gaan is heel erg belangrijk. En goeie breekmesjes hebben ook.
Het proper geborstelde dak. Langer dan een uurtje duurde dat niet.
Nu zie je de oude lijmresten goed. Enkel te machinaal te verwijderen, met veel lawaai en tijd en stof.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Netjes Muug, en eer van je werk

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
+2 keurig 
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008