Ha ha, nee. Beetje off-topic, maar elanden, rendieren, vossen, walvissen, zeehonden en -arenden en lemmings hebben we al wel gescoord, daar. Het gaat nog om veelvraten en beren!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ingebrande T5 Multivan/California koplampen vervangen
Re: Ingebrande T5 Multivan/California koplampen vervangen
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
-
Anton 1983
Hallo, allemaal
Ook ik heb mijn ingebrande lampen vervangen
Led drl en dynamische richtingaanwijzer
De rest gewoon h7
Ook ik heb mijn ingebrande lampen vervangen
Led drl en dynamische richtingaanwijzer
De rest gewoon h7
Nou, die Osram's passen dus van geen meter in onze units, helaas. Iemand waar ze wel passen interesse om ze over te nemen?bvddobb schreef: 25 jul 2025, 18:31Ronald, dankjewel voor de info!SyncRoon schreef: 25 jul 2025, 17:55 Ik heb nu 1500km voor dimlicht de osram led H7 gen2 erin met ventilatortje erachter. Ook led wordt erg warm..... geen problemen. Voor grootlicht heb ik de katur H1 met ventilatortje via amazon. De multivan koplamp heeft meer dan voldoende ruimte achter het deksel.
Iemand hier ervaring met de Osram H1 Led? Die lijkt wat meer ruimte nodig te hebben dan de Katur waar Ronald het over heeft.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
- krekwakwol
Is dat de H1?
Je zou eens op Aliexpress kunnen zoeken op.Katur led H1
Ik heb destijds ook bij Ali Katur H4 lampen gekocht, ze zijn van de bus naar onze andere auto verhuisd, omdat ik tijdens vakanties geen gedonder met niet gekeurde lampen wilde hebben, dus voor de bus Osram H4 led gekocht met Ekeur.
Maar Katur lampen doen het prima verder, komen ook zonder problemen door de APK.
Voor de achteruitrijlampen had ik deze besteld, best stuk.licht nu ook achter de auto.
€4,59 | 2 stks P21W 1156 BA15S LED-dagrijverlichting DRL Lamp LED Lamp 1200LM Canbus Geen Fout Voor Kia Rio 3 4 2015 2016 2017 2018 2019
https://a.aliexpress.com/_EJf8etg
In combinatie met deze weerstand tussen de + van de lamp en de massa., anders blijven ze zwak branden bij vooruit rijden.
€5,16 | 2 Set 12 V belastingsweerstand 25 W 50 W Aluminium Shell Power weerstand 6ohm 8ohm voor Auto richtingaanwijzers Licht Indicator LED Flash
https://a.aliexpress.com/_EuSX39k
Een weerstand in een lampunit is genoeg voor beide lampen.
Je zou eens op Aliexpress kunnen zoeken op.Katur led H1
Ik heb destijds ook bij Ali Katur H4 lampen gekocht, ze zijn van de bus naar onze andere auto verhuisd, omdat ik tijdens vakanties geen gedonder met niet gekeurde lampen wilde hebben, dus voor de bus Osram H4 led gekocht met Ekeur.
Maar Katur lampen doen het prima verder, komen ook zonder problemen door de APK.
Voor de achteruitrijlampen had ik deze besteld, best stuk.licht nu ook achter de auto.
€4,59 | 2 stks P21W 1156 BA15S LED-dagrijverlichting DRL Lamp LED Lamp 1200LM Canbus Geen Fout Voor Kia Rio 3 4 2015 2016 2017 2018 2019
https://a.aliexpress.com/_EJf8etg
In combinatie met deze weerstand tussen de + van de lamp en de massa., anders blijven ze zwak branden bij vooruit rijden.
€5,16 | 2 Set 12 V belastingsweerstand 25 W 50 W Aluminium Shell Power weerstand 6ohm 8ohm voor Auto richtingaanwijzers Licht Indicator LED Flash
https://a.aliexpress.com/_EuSX39k
Een weerstand in een lampunit is genoeg voor beide lampen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Wat past er niet Bart? Het kan lastig zijn het beugeltje er goed in te krijgen maar is het de maatvoering? Als ik de beschikbare ruimte vergelijk met de H7 unit moet het toch h passen. Of is die H1 koelfan veel groter?
De handleiding is wat lastig, je moet/kan de pasring/voetje van de lamp halen en deze eerst plaatsen met het beugeltje erop. Dan de lamp erin en borgen op de bajonet fitting van de losse voetplaat. Bij de H7 kon ik ze plaatsen zonder dit apart te doen.
De handleiding is wat lastig, je moet/kan de pasring/voetje van de lamp halen en deze eerst plaatsen met het beugeltje erop. Dan de lamp erin en borgen op de bajonet fitting van de losse voetplaat. Bij de H7 kon ik ze plaatsen zonder dit apart te doen.
Groet, Ronald
Ronald, dankjewel, dat was de truc die ik niet door had!SyncRoon schreef: 29 jul 2025, 20:38 De handleiding is wat lastig, je moet/kan de pasring/voetje van de lamp halen en deze eerst plaatsen met het beugeltje erop. Dan de lamp erin en borgen op de bajonet fitting van de losse voetplaat.
RTFM, als je goed kijkt zie je wel dat dat de bedoeling is...
Ze zitten erin! Het is alleen wel een enorm gepruts, ik heb het nou gedaan met de nieuwe lampunits nog los, als ze ooit vervangen moeten worden terwijl de units in de auto zitten... Pfff!
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
We zijn hier nog een korte terugkoppeling schuldig…
De lampunits zijn inmiddels ingebouwd, en er zitten nu Osram Nightbreaker LEDs in (H1 en H7). Pasten uiteindelijk prima! (Dank, Ronald!). Geen CAN-busproblemen.
Wat een bak licht!
De lampunits zijn inmiddels ingebouwd, en er zitten nu Osram Nightbreaker LEDs in (H1 en H7). Pasten uiteindelijk prima! (Dank, Ronald!). Geen CAN-busproblemen.
Wat een bak licht!
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
- Multivan Generation
- Contacteer:
Welkom in de tegenwoordige tijd.
Dan was achteraf halogeen verlichting een beetje minder hè
Dan was achteraf halogeen verlichting een beetje minder hè
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Zeker! Minder licht, én dus te heet voor onze spiegels. Maar we hebben toch gewacht tot de LED's ook voor onze units goedgekeurd waren voor NL...Multivan Generation schreef: 02 sep 2025, 20:54 Dan was achteraf halogeen verlichting een beetje minder hè![]()
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
-
Fredt421054
Welke ( goed gekeurde) led lampen gebruik je nu ?
Zie veel lampen voor rally voorbij komen nml .
- Multivan Generation
- Contacteer:
Lees het even terug en je ziet dat hij voor de legaal goedgekeurde Osram is gegaan.Fredt421054 schreef: 06 okt 2025, 13:03![]()
Welke ( goed gekeurde) led lampen gebruik je nu ?
Zie veel lampen voor rally voorbij komen nml .
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Helemaal correct!Multivan Generation schreef: 06 okt 2025, 17:28 Lees het even terug en je ziet dat hij voor de legaal goedgekeurde Osram is gegaan.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga