Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Trekhaak

vragen over de T5
Plaats reactie
daimen

Trekhaak

Bericht door daimen »

Ik heb een trekhaak op mijn transporter t5.1 van 2013 die indertijd door de fabriek is gemonteerd, maar nu is het typeplaatje van de trekhaak weg kan ik ergens in de boekjes terug vinden welk type trekhaak ik heb
chv

Re: Trekhaak

Bericht door chv »

Misschien even een foto plaatsen van je trekhaak?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
daimen

Bericht door daimen »

chv schreef: 07 okt 2025, 10:58 Misschien even een foto plaatsen van je trekhaak?
Wat is de meerwaarde van een foto ik wil weten onder welke kode dit in het instructieboekje staat
chv

Bericht door chv »

Tsja,
Als iemand ziet dat ie precies dezelfde trekhaak heeft als jij, zou die jou misschien aan informatie kunnen helpen.
Dat is toch je doel?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

daimen schreef: 07 okt 2025, 16:06
chv schreef: 07 okt 2025, 10:58 Misschien even een foto plaatsen van je trekhaak?
Wat is de meerwaarde van een foto ik wil weten onder welke kode dit in het instructieboekje staat
niet dus. dat is de meerwaarde van een foto, herkenbaarheid voor iemand die je wellicht kan helpen. Dat hoeven we niet maar alle relevante extra info is welkom.

Met een beetje geluk staat er ergens een VW-merk en een nummer ingeslagen op de trekbalk. Kan ook een sticker zijn die erop geplakt zit zal je de bumper moeten verwijderen of met spiegel checken.
Groet, Ronald
daimen

Bericht door daimen »

20251012_110050.jpg
Hanz

Bericht door Hanz »

Volgens mij staat in het instructieboekje geen informatie over een specifiek soort trekhaak. Hoogstens de algemene eisen waaraan een trekhaak moet voldoen. De specificaties van de trekhaak zelf staan op het typeplaatje of sticker op de trekhaak of de balk waaraan deze bevestigd is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Dat lijkt een vaste trekhaak, niet afneembaar. Zit de kogel in de trekbalk gelast of zit deze achter de bumper tussen twee flenzen gebout? Als je verder geen markeringen ziet zal je toch moeten proberen uit te vogelen of op de trekbalk achter de bumper nog een typesticker zit of wat ingeslagen is.

voor nieuwe sticker moet je wat uitzoeken...https://www.burghoftrekhaken.nl/overige ... e-sticker/ Anders wordt het een nieuwe (gebruikte) trekhaak met sticker.
Groet, Ronald
Plaats reactie