Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koelvin loopt door…
- Jopiedopie
- Contacteer:
Koelvin loopt door…
Hoi hoi luitjes…
Ik hoor sinds een paar dagen pas mijn koelvin doorlopen na het uitschakelen van mijn moter en hij
lijkt ook wel wat vreemd en branderigs te ruiken vanuit de uitlaat denk ik, dus niet onder de motorkap…
Heb de T6 net een paar maanden in bezit en effe ruim 5000 km gereden en heb dit nog niet eerder bemerkt???
Hij geeft geen storingsmelding, koeltemp. staat keurig op 90 graden, de olie temp. ook zo rondom de 90…
Rara wat is er loos???
Ik hoor het graag…
Groetjes Joop
Enkhuizen
Ik hoor sinds een paar dagen pas mijn koelvin doorlopen na het uitschakelen van mijn moter en hij
lijkt ook wel wat vreemd en branderigs te ruiken vanuit de uitlaat denk ik, dus niet onder de motorkap…
Heb de T6 net een paar maanden in bezit en effe ruim 5000 km gereden en heb dit nog niet eerder bemerkt???
Hij geeft geen storingsmelding, koeltemp. staat keurig op 90 graden, de olie temp. ook zo rondom de 90…
Rara wat is er loos???
Ik hoor het graag…
Groetjes Joop
Enkhuizen
bouwjaar 2019- Pascal-141
Re: Koelvin loopt door…
Draait hij dan stationair ook rond 1000tr/min ipv de gebruikelijke 820tr/min ?Jopiedopie schreef: 12 okt 2025, 17:24 Hoi hoi luitjes…
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Jopiedopie
- Contacteer:
Ik zie zo ietjes van effe ruim de 800 staan, dus dat zal dan die 820 zijn..
bouwjaar 2019- Multivan Generation
- Contacteer:
Wellicht is hij dan het roetfilter aan het regenereren.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Jopiedopie
- Contacteer:
- Multivan Generation
- Contacteer:
Handleiding al eens doorgelezen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Jopiedopie
- Contacteer:
Dat antwoord van Peter is natuurlijk het juiste antwoord, RTFM.
Maar als je in Google even 'Roetfilter regenereren' intikt dan krijg je de volgende uitleg:
Het regenereren van een roetfilter is een zelfreinigingsproces waarbij opgeslagen roet bij hoge temperatuur wordt verbrand tot as. Het motormanagementsysteem start dit proces automatisch, bijvoorbeeld tijdens een lange snelwegrit, door extra brandstof te injecteren om de uitlaatgassen te verwarmen. Als dit proces te vaak wordt onderbroken (bijvoorbeeld door korte stadsritten), kan het roetfilter verstopt raken, wat leidt tot een waarschuwingslampje en mogelijk een geforceerde regeneratie of vervanging van het filter vereist.
Of kijk hier eens: https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... roetfilter
Maar als je in Google even 'Roetfilter regenereren' intikt dan krijg je de volgende uitleg:
Het regenereren van een roetfilter is een zelfreinigingsproces waarbij opgeslagen roet bij hoge temperatuur wordt verbrand tot as. Het motormanagementsysteem start dit proces automatisch, bijvoorbeeld tijdens een lange snelwegrit, door extra brandstof te injecteren om de uitlaatgassen te verwarmen. Als dit proces te vaak wordt onderbroken (bijvoorbeeld door korte stadsritten), kan het roetfilter verstopt raken, wat leidt tot een waarschuwingslampje en mogelijk een geforceerde regeneratie of vervanging van het filter vereist.
Of kijk hier eens: https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... roetfilter
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Jopiedopie
- Contacteer:
Dank je wel Hanz, weer wat wijzer geworden, en wat ongerustheid daarover weggenomen 
bouwjaar 2019