Beste allemaal, mijn Katalysator rammelt van binnen.
Nu heeft de garage al een paar tikken gegeven, maar dat heeft nog niet veel geholpen. Ben bang ik een nieuwe moet hebben..iemand nog een liggen of ergens wat niet te duur is?.hoorde dat het gauw €500,- moet kosten..
Onderstaande foto's zijn van de huidige rammelaar..
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Katalysator T4 1994 benzine 2.5
- Pieterdientje1994
-
JacoMeerveld
Re: Katalysator T4 1994 benzine 2.5
Ik ben er niet geheel zeker van, maar volgens mij kun je deze gewoon verwijderen en vervangen door een rechte buis
Natuurlijk is dat van invloed(milieu) tov een goede functionerende katalysator, maar gezien de leeftijd van de bus lijkt mij dat het overwegen waard.
Veel diesel-bussen halen de roet-filter/kat er preventief tussenuit om meer vermogen te genereren.
Succes.
Natuurlijk is dat van invloed(milieu) tov een goede functionerende katalysator, maar gezien de leeftijd van de bus lijkt mij dat het overwegen waard.
Veel diesel-bussen halen de roet-filter/kat er preventief tussenuit om meer vermogen te genereren.
Succes.
Helder
Jaco
soms moet je traagheid vliegensvlug inzetten en gewoon heel lang genieten.
VW T3, VW T4, VW1200Kever, VW412, Zastava750
Jaco
soms moet je traagheid vliegensvlug inzetten en gewoon heel lang genieten.
VW T3, VW T4, VW1200Kever, VW412, Zastava750
Re: Katalysator T4 1994 benzine 2.5
Natuurlijk kun je hem er tussenuit halen, maar ook bij een benzinemotor wordt een uitlaatgastest gedaan met de APK. Het gaat dan om andere waarden dan roetuitstoot. (Tegenwoordig betaal je ook toeslag voor vervuilende diesels).
Valt de uitkomst buiten de gestelde waarden dan wordt de bus afgekeurd en moet je misschien de katalysator toch vervangen (of weer monteren).
Zelfs mijn 2,1l WBX T3 heeft een katalysator (en die zit er dan ook nog netjes onder, ik heb zelfs een nieuwe op reserve).
Bij een Renault Twingo 1 is een keer een verkeerde katalysator geplaatst, die kwam op een gegeven moment ook niet meer door de APK. De juiste katalysator (voor een Euro 4 motor) geplaatst en nu is alles weer (al langere tijd) goed.
Groet,
Erik.
Valt de uitkomst buiten de gestelde waarden dan wordt de bus afgekeurd en moet je misschien de katalysator toch vervangen (of weer monteren).
Zelfs mijn 2,1l WBX T3 heeft een katalysator (en die zit er dan ook nog netjes onder, ik heb zelfs een nieuwe op reserve).
Bij een Renault Twingo 1 is een keer een verkeerde katalysator geplaatst, die kwam op een gegeven moment ook niet meer door de APK. De juiste katalysator (voor een Euro 4 motor) geplaatst en nu is alles weer (al langere tijd) goed.
Groet,
Erik.