Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 5cyl.van 1996 wil niet starten

vragen over de T4
Plaats reactie
fredje

T4 5cyl.van 1996 wil niet starten

Bericht door fredje »

Sinds ik bij de garage ben geweest voor het vernieuwen van de koppelingcylinder heb ik nu voor de 3e keer dat hij niet wil starten stroom genoeg maar hij start gewoon niet de monteur kwam thuis rommelde wat aan stekkertjes en hij deed het weer voor een paar keer en nu staat jij weer bij de garage en start niet ze gaan nu de stekkers solderen nou ik weet het niet raar verhaal kunnen ze niet iets fout gedaan hebben met de startmotor eruit halen of iets dergelijks?als ze aan de stekkers rommelen doet hij het weer maar dat kan toch niet?ik heb dit in de 27 jaar dat ik de bus heb nog niet meegemaakt heb er helemaal geen vertrouwen meer in en ben zelf niet zo technisch kan iemand mij misschien op weg helpen?
T4Twin0182

Re: T4 5cyl.van 1996 wil niet starten

Bericht door T4Twin0182 »

Met niet starten bedoel je dat er niks gebeurd als je de sleutel omdraait? Of start hij wel maar slaat niet aan?
Wellicht bij monteren van de startmotor de massakabel beschadigd o.d.

Kun je uitsluiten door een massa van je accu naar het motorblok te maken (even dmv een startkabel bijv.)

Succes
fredje

Bericht door fredje »

Dank voor je antwoord,nee hij start helemaal niet,ik ging hem bij de garage ophalen na het vervangen van de koppeling cylinder en hij deed helemaal niets,de monteur rommelde aan wat draadjes en toen deed hij het weer maar toen ik met de bus weg wilde deed hij weer niets ik heb de garage gebeld en ze hebben hem weer opgehaald het moet toch wel aan hun reparatie van de koppeling cylinder liggen want in al die 27jaar dat ik hem heb heb ik nog nooit gehad dat hij niet wilde starten,je durft er gewoon niet meer mee weg
Hanz

Bericht door Hanz »

Dit blijft zo wel vaag. Als je de sleutel omdraait, gaat de startmotor dan draaien? En als deze draait, doet de motor dan iets of helemaal niets?
En aan welke draadjes zit de monteur te rommelen, bij de startmotor, bij het contactslot, of nog ergens anders??
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
JacoMeerveld

Bericht door JacoMeerveld »

Het klinkt alsof de startmotor niet draait; dat kan de dikke + kabel zijn, die niet goed is aangesloten na de koppelings-operatie, of het stekkertje van het schakelcontact bij de startmotor (die willen ook weleens corroderen of de massakabel.

In alle gevallen lijkt het gewoon het niet juist terugmonteren van bekabeling; day kan gewoon gebeuren, is helemaal niet erg en vaak eenvoudig op te lossen.
Succes.
Helder
Jaco

soms moet je traagheid vliegensvlug inzetten en gewoon heel lang genieten.
VW T3, VW T4, VW1200Kever, VW412, Zastava750
Hanz

Bericht door Hanz »

Iets met de bekabeling lijkt inderdaad het meest waarschijnlijk. De startmotor is eraf geweest voor de reparatie en het zijn allemaal oude draadjes, dus een draadbreuk is zo gebeurd. Geeft wel te denken over de monteur die wat gaat rommelen in plaats van de zaak doormeten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Over welke motor gaat het?
2400 diesel of 2500 TDI?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fredje

Bericht door fredje »

2500 tdi diesel
fredje

Bericht door fredje »

Dank voor jullie meedenken,de monteur heeft de bus opgehaald,hij was weer met de stekkers in de weer en hij starte weer maar ik ga er zo niet meer mee weg ,ik had nergens geen last van voordat ze de koppelingcylinder vervangen hadden dus en ook al dat hij zo weer start moeten ze wel weten waar het euvel zit,ik denk elke keer hij moet maar weg maar het is zo.n fijne bus camper en eigenlijk heb ik er nooit veel mee maar dit is niet leuk,ik laat horen hoe het verder gaat en wat de oorzaak is
Plaats reactie