Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geluidskwaliteit

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Geluidskwaliteit

Bericht door predikant »

Ik heb denk ik de standaardboxen in het dashbord van mijn T4 2.5 TDI uit 2002 en ik ben niet zo heel erg tevreden met de muziekkwaliteit :huilen . Vooral de bassen zijn eigenlijk niet te horen. Nu ben ik niet zo technisch, mijn portemonnee is bijna leeg en ik heb geen ruimte voor een baskist. Is het bijv. mogelijk extra boxen in de portieren te monteren of moet ik misschien alleen de dashboardspeakers door iets anders vervangen? En welke dan? Hoe zouden jullie dit oplossen? :zwaai

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Geluidskwaliteit

Bericht door Harry 341 »

Kijk even bij Otosam op de alkmaarseweg,hebben hele leuke pioneers voor in het dashboard voor een paar tientjes,en met goed geluid voor dat geld.Je hebt 100 mm. speakers nodig.
En extra speakers in de deuren kan natuurlijk ook.Is even meer werk.(en meer geld)
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Geluidskwaliteit

Bericht door heartbeat »

Kan beter even door sparen en een actief woofertje van pioneer kopen gewoon onder je stoel plaatsen en op alle type radio's aan te sluiten geeft 10x meer efect met bassen en kan je gewoon je eigen speakers houden wil je wat meer vermogen kan ook maar dan achter in plaatsen want deze is groter hoeft niet duur te zijn kijk maar op marktplaats

klein ts-wx11a of ts-wx105a of ts-wx22a


groter ts-wx206a

zie ook pioneersite

dit zijn sub's met een ingebouwde versterkeer dus je hoef niet nog eens een losse versterker te mont en allemaal weg te werken
het werkt super en is zo in en uit tebouwen
Rob & Lize
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Geluidskwaliteit

Bericht door francisco »

ik denk wat Harry 341 al zeg. setje voor in de dashboard. en meschien als extra in de deur bakken of achter want. subwoofer is altijd dikkere bass. makkelijk plaats is bv onder de bank of stoelen. kijk wat je uit wilt geven en zoek iets uit die klasse ;) suc6
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Geluidskwaliteit

Bericht door GerJol 716 »

Destijds heb ik ook de speakers in het dashboard vervangen, door 80W van Boschmann, 10cm tweeweg systeem.
Dit zijn speakers met zo´n metaalkleurige conus, zijn betaalbaar en klinken echt tien maal beter als de originele.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Geluidskwaliteit

Bericht door Dirk/970 »

In mijn bus zaten ook de originele papieren speakertjes, snel vervangen door Pioneers van bij Halfords, da's al een stuk beter :toppie . Later mijn oudere Pioneer 13cm speakers achterin gebouwd, weer wat meer muziek en voor een beperkt budget. Tis bescheiden bij wat de meer audiofiele T4-rijders inbouwen :hebbeuh maar voor mij voldoet het zo prima! Leuke tip van Peter111 zijn site: prop de ruimte in het dashboard achter de speakers vol met verpakkingsfoam ofzo, goedkoop en komt je geluid ten goede. Moet ook lukken met van dat simpele ondervloerschuim voor laminaat.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: Geluidskwaliteit

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, vraag eens bij Josh in Hattem , heeft vast wel deurpanelen liggen van een California 1999-2003
Daar zitten uitstekende basspeakers in, heb ze zelf ook.
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Geluidskwaliteit

Bericht door predikant »

Henk Peter 856 schreef:Hoi, vraag eens bij Josh in Hattem , heeft vast wel deurpanelen liggen van een California 1999-2003
Daar zitten uitstekende basspeakers in, heb ze zelf ook.
Ik heb al vrij brede deurbakken aan de deuren. Er zitten alleen geen gaten voor speakers in.
Zijn die eenvoudig zelf te maken?

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Geluidskwaliteit

Bericht door predikant »

Dirk/970 schreef:In mijn bus zaten ook de originele papieren speakertjes, snel vervangen door Pioneers van bij Halfords, da's al een stuk beter :toppie . Later mijn oudere Pioneer 13cm speakers achterin gebouwd, weer wat meer muziek en voor een beperkt budget. Tis bescheiden bij wat de meer audiofiele T4-rijders inbouwen :hebbeuh maar voor mij voldoet het zo prima! Leuke tip van Peter111 zijn site: prop de ruimte in het dashboard achter de speakers vol met verpakkingsfoam ofzo, goedkoop en komt je geluid ten goede. Moet ook lukken met van dat simpele ondervloerschuim voor laminaat.
Via Marktplaats 2-weg MTX boxen gekocht in Heemskerk. :nouwatkostdat

Inclusief aansluiten E 40. :klappen
Thuis overtollige lipjes weggezaagd, verpakkingsfolie erachter gepropt. Klinkt al stukken beter. :jump Ik heb nu tenminste een beetje bas. Bedankt voor de tips.
Hoe zitten de bakken eigenlijk aan de deur vast?

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Geluidskwaliteit

Bericht door Harry 341 »

Aan de achterkant van het paneel.met parkers.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie