Na kontrole met een VAG-computer blijkt de vlotter in de dieseltank defect te zijn. Hij blijft onveranderd 501 Ohm weerstand aanduiden. Ook kloppen tegen de brandstoftank geeft geen goed resultaat. De vlotter+opnemer zal dus moeten vervangen worden.
Hoe kan deze vervangen worden? Moet de dieseltank gedemonteerd worden of is de vlotter bereikbaar onder de bestuurdersstoel?
T4 bouwjaar einde 1998, dubbelcabine 2,5 tdi 75kW ACV verlengd-chassis automaat.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Brandstofmeter vervangen
Re: Brandstofmeter vervangen
Om er via de binnenkant bij te komen zul je de 2 stoelen eruit moeten halen en dan de mat omhoog moeten halen, dan een kap weghalen en dan kom je erbij.
Makkelijker is om de tank zelf er onder uit te halen, let hier bij wel op dat je dit met beleid doet en dat je geen leidingen kapot maakt met het laten zakken van de tank.
Makkelijker is om de tank zelf er onder uit te halen, let hier bij wel op dat je dit met beleid doet en dat je geen leidingen kapot maakt met het laten zakken van de tank.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Brandstofmeter vervangen
Als je hier kijkt:
dan kun je de brandstoftank vanaf de boven zijde zien.
De zwarte metalen schijf is de afdekking van de brandstoftank in de passagiersruimte.
Dus zoals Pim al beschreef, zul je de voorstoelen en de mat moeten loshalen om er fatsoenlijk bij te kunnen komen. Net achter de stoelen zit de mat over de volle breedte met zwarte kit vast, dus gaat wat moelijker los.
Doe er je voordeel mee...
dan kun je de brandstoftank vanaf de boven zijde zien.
De zwarte metalen schijf is de afdekking van de brandstoftank in de passagiersruimte.
Dus zoals Pim al beschreef, zul je de voorstoelen en de mat moeten loshalen om er fatsoenlijk bij te kunnen komen. Net achter de stoelen zit de mat over de volle breedte met zwarte kit vast, dus gaat wat moelijker los.
Doe er je voordeel mee...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Brandstofmeter vervangen
Hartelijk bedankt voor jullie info.
Ik had ondertussen zelf iets gevonden op internet.
Op de site t4-wiki.de staat een massa informatie en ook die van de brandstofmeter. Eenvoudig "tankgeber" ingeven en je krijgt alles in geuren en kleuren uitgelegd:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G_(Kraftstoffvorrat) (blijkbaar werkt deze link niet volledig, vul daarom zelf "tankgeber" in onder SUCHE)
Namiddag heb ik de bijrijdersstoel gedemonteerd alsook de handrem en de vloermat gedeeltelijk omhooggetrokken. Met mijn ohmmeter de 2 contacten doorgemeten en besloten dat de brandstofmeter niet defect was.: 73 Ohm bij iets meer dan 1/2 gevulde tank. de draden gevolgd tot aan de zekeringenkast en wat bleek, de multiestekker zat los!!! Maar waar heeft hij vroeger vastgezeten?
Op dezelfde website stond ook de volledige lijst van electrische aansluitingen, dus morgen multistekker aansluiten en hopen.........
http://www.t4-wiki.de
Ik had ondertussen zelf iets gevonden op internet.
Op de site t4-wiki.de staat een massa informatie en ook die van de brandstofmeter. Eenvoudig "tankgeber" ingeven en je krijgt alles in geuren en kleuren uitgelegd:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G_(Kraftstoffvorrat) (blijkbaar werkt deze link niet volledig, vul daarom zelf "tankgeber" in onder SUCHE)
Namiddag heb ik de bijrijdersstoel gedemonteerd alsook de handrem en de vloermat gedeeltelijk omhooggetrokken. Met mijn ohmmeter de 2 contacten doorgemeten en besloten dat de brandstofmeter niet defect was.: 73 Ohm bij iets meer dan 1/2 gevulde tank. de draden gevolgd tot aan de zekeringenkast en wat bleek, de multiestekker zat los!!! Maar waar heeft hij vroeger vastgezeten?
Op dezelfde website stond ook de volledige lijst van electrische aansluitingen, dus morgen multistekker aansluiten en hopen.........
http://www.t4-wiki.de
Re: Brandstofmeter vervangen
Ik heb de tank er ook al eens onderuit gehad, en ben het eens met Pim dat is gemakkelijker als alle bekleding los te trekken.
de klemring in de hals losmaken, en dan de beugels los,
(een palletwagen met een paar pallets eronder of zoiets) en dan hem voorzichtig laten zakken
ivm kabel en de slangen.
bovenop de tank zit een grote plastic dop en als die eraf is heb je alles al in de hand
de klemring in de hals losmaken, en dan de beugels los,
(een palletwagen met een paar pallets eronder of zoiets) en dan hem voorzichtig laten zakken
ivm kabel en de slangen.
bovenop de tank zit een grote plastic dop en als die eraf is heb je alles al in de hand
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Brandstofmeter vervangen
Vandaag de stekker aangesloten volgens het schema en de meting werkt opnieuw.
Dankuwel http://www.t4-wiki.de
En zeker ook Christiaan R niet vergeten voor zijn opzoekingswerk :klappen
Dankuwel http://www.t4-wiki.de
En zeker ook Christiaan R niet vergeten voor zijn opzoekingswerk :klappen