Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2 maandne de kenteken ?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Timmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007, 22:31
Locatie: amsterdam

2 maandne de kenteken ?

Bericht door Timmm »

Hoi weetjewellerz,

Vraagje; zat te kletsen over t4 uit duitsland halen en toen vertelde iemand dat het mogelijk was de auto op je naam te zetten in duitsland en nog 2 maanden te rijden op duits kenteken je zou dat moeten doen niet bij een postkantoortje maar bij een kentekenkantoortje klinkt allemaal erg vreemd maar denk check het toch nog even. dus mijn vraag is dit onzin ? Je zou via dat ook verzekerd zijn voor 2 maanden voor 150 euro ?

nougoed Shoot !

groetjes tim
Surf's Up
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: 2 maandne de kenteken ?

Bericht door Paulus »

Klopt,zorg wel dat je voor 13u alles rond hebt,gaat allemaal erg traag bij de buren.
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
Timmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007, 22:31
Locatie: amsterdam

Re: 2 maandne de kenteken ?

Bericht door Timmm »

Hoi,

bedankt voor de reactie, zou je mij misschien iets meer uitleg kunnen geven over deze procewdure >? En is het mogelijk om met dat kenteken vrolijk dooreuropa te rijden 2 maanden ?

Groetjse Ttim
Surf's Up
Gebruikersavatar
Timmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007, 22:31
Locatie: amsterdam

Re: 2 maandne de kenteken ?

Bericht door Timmm »

C mon weetjewellers !

moet wel iemand zijn die er iets meer over kan vertellen :-D
groetjes
Surf's Up
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: 2 maandne de kenteken ?

Bericht door Paulus »

Stuur me ff een :mail

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
randy
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2008, 19:14
Locatie: Groningen / Multivan II Generation 2002 TDI AXG 111 kW
Contacteer:

Re: 2 maandne de kenteken ?

Bericht door randy »

De officiële weg voor export uit Duitsland is als volgt. Je "koopt" een WA-verzekering voor de benodigde periode, minimaal 15 dagen tot maximaal 6 maanden geldig, prijs afhankelijk van de tijdsduur. Kan je kopen bij nagenoeg iedere Duitse verzekeringsagent, en bij veel nummerplaat leveranciers, maar ook via het internet (Google: Ausfuhrkennzeichen, of ook Zollkennzeichen). Met dit bewijs, Fahrzeugbrief en Fahrzeugschein, geldige TüV en AU (Duitse APK) en je net gekochte auto kun je in iedere grote plaats naar de 'Meldestelle'. Hier wordt je auto op jouw naam gezet, krijg je kentekenplaten met een rood vak met een einddatum afhankelijk van de duur van je verzekering. Rijden maar!! Let op: je bent alleen (vrij duur) WA verzekerd. En binnen Nederland mag je slechts tot 14 dagen met buitenlands kenteken rijden, als je een ontheffing bij de douane aanvraagt http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... index.html
Of het Zollkennzeichen hiervoor bedoeld is, betwijfel ik, maar bij mij werkte het al 7 keer prima, vorige week nog met mijn nieuwe T4 Multivan Generation 2002, 111 kW. Zal ik binnenkort hier voorstellen.
Randy
Laatst gewijzigd door randy op 20 mar 2008, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Timmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007, 22:31
Locatie: amsterdam

Re: 2 maandne de kenteken ?

Bericht door Timmm »

Hoi Randy,

Hartelijk dank ! veel info waar ik wat mee kan.
" binnen Nederland mag je slechts tot 14 dagen met buitenlands kenteken rijden, als je een ontheffing bij de douane aanvraagt https://evat.belastingdienst.nl/bpmleas ... &locale=nl"
bedoel je dat je eerst moet aanvragen voordat je in nl rond mag rijden ? je link naar de belastingdiest werkt niet ? :-)

in ieder geval bednakt !

mvg TIm
Surf's Up
Gebruikersavatar
randy
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2008, 19:14
Locatie: Groningen / Multivan II Generation 2002 TDI AXG 111 kW
Contacteer:

Re: 2 maandne de kenteken ?

Bericht door randy »

Formeel moet je de ontheffing per internet regelen vóórdat je de grens passeert. Maar ik ben één keer door de douane gecontroleerd zonder de ontheffing, kreeg een aanzegging mee dat ik de BPM moest betalen indien ik langer in NL zou blijven, maar geen boete. Het Zollkenteken is hen echter bekend, ik heb de ontheffing sindsdien altijd vóór de passage van de grens geregeld.
Randy
http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... index.html
Plaats reactie