Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motor 102 pk

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rolf768
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:17
Locatie: nieuwe pekela
Contacteer:

motor 102 pk

Bericht door rolf768 »

Ben vanmiddag wezen kijken naar een t4 syngro 102 pk bj 2003.
Nou vraag ik mij af is er veel verschil als ik naar een 102 pk motorkijk of naar een 88 pk motor bj 1999.
Ik keek zo raar tegen die 102 pk aan is er iemand die een foto heeft of kan maken van een 102 pk.
Ik miste nog al wat onder de motorkap, dacht dat er geen verschil eas met de 88 pk behalve een intercooler.
Woe o wie kan mij hier wat meer over vertellen.

gr rolf 768 :ikrij :T44EVER
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: motor 102 pk

Bericht door René »

Wat miste je dan zoal, neem aan dat er zo wat dingen zijn die je zo ff opkunt noemen.

Qua uiterlijk is het enigste de intercooler op de 102pk en een zwarte kunststof aanzuigbuis op de 88pk
Verdere uiterlijke kenmerken weet ik zo ff niet op te noemen en is ook moeilijk aan te tonen.

Oooohh ja, de versnellingsbak.

Bij de 88pk zit de achteruit naast de 1, bij de 102pk naast de 4

Rene
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: motor 102 pk

Bericht door Multivan Generation »

De interkoeler zal waarschijnlijk niet zwevend boven de motor hebben gezeten maar achter de grille.
De turbo van een synchro kan er eentje zijn van het variabele type (VTG-lader).
De versnellingsbak(diferentieelzijde) is natuurlijk anders.
De achterwielen worden bij een synchro ook aangedreven.

Een synchro staat over het algemeen wat hoger (ivm belasting op de assen)
De voorbumper zal anders zijn (roostertje erin)

De verstuiver naald hoogte sensor zit op een andere cilinder,
de aansluiting van de luchtstroom op de EGR zal anders zijn,
De afdekking van de accubak zal anders zijn.
De ventilatoren misschien anders, evenals de radiateur.
EGR-buis vanaf de uitlaat op de EGR is anders
Luchtfilterhuis anders

Misschien weten anderen nog meer verschillen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: motor 102 pk

Bericht door Christoffel »

Helemaal met Peter eens.

De laatste t4 syncro's lijken onder de motorkap sprekend op een 150 pk uitvoering.

Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
rolf768
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:17
Locatie: nieuwe pekela
Contacteer:

Re: motor 102 pk

Bericht door rolf768 »

Iedereen bedankt ,maar helaas ging vanmorgen nog even heen zou een proefrit maken is hij gister toch al verkocht.
Inderdaad miste ik de egr, de intercooler vond dat er zoveel ruimte onder de motor kap zat.

gr Rolf 768 :ikrij :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: motor 102 pk

Bericht door Multivan Generation »

Is wel jammer Rolf,
was namelijk wel en unieke bus geweest.
Zoveel rijden er daarvan niet rond in Nederland!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
rolf768
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:17
Locatie: nieuwe pekela
Contacteer:

Re: motor 102 pk

Bericht door rolf768 »

Tja Peter is inderdaad jammer, maar denk ook niet dat ik hem had gekocht moest er alleen nog even in rijden.
ik vond hem er nog al uit geleefd uit zien dan is mijn t4 uit 99 een stuk netter onder houden.
Maar ga wel zoeken naar een syngro dus als er iemand wat weet laat maar horen.

gr Rolf 768 :ikrij :T44EVER
Plaats reactie