Omdat ik van plan ben een Dubbele Cabine in mijn enkele te laten plaatsen heb ik de bus eens even op de weegbrug gezet en nu is hij zoals ik ermee rondrij 250 kg zwaarder als op kenteken. :alarm Dat staat op 1620 kg en nu werkelijk gewogen 1870 kg, nu kan ik er nog wel het een en ander afhalen en ook de platen met bekleding moeten er nog uit, maar het zal toch heel spannend worden om het straks na keuring beneden 1850 kg te krijgen, en dat word toch pittig duur en sponssor ik de boel toch aardig. :klappen
Wie heeft er nog slimme tips om de kiloos te laten zakken.
reserve wiel ??
volgens mij moet dat kunnen want je bent niet verplicht om die bij je te hebben.
en met een lege tank er naar toe rijden met een 10 ltr jerry can bij je voor het geval dat.
ruitesproeier vloeistof er kan wel bijna 5 ltr in is toch weer 5kg.
Bus schoon maken (ook de wielkasten), reserveband verwijderen, lege brandstoftank (als ze zeggen dat hij ¾ vol moet zijn rekenen ze dat er zelf wel bij) ruitensproeier leeg , olie op minimum , asbak legen , radio verwijderen, krik verwijderen, dashbordkastje leeg halen, mat verwijderen.
al met al scheelt je dat meer dan 100 kilo
Om nog wat gewicht te besparen kun je er ook een 45 Ah accu inzetten, ff dat grote bakbeest eruit en een kleine erin. Afdek platen van de accu verwijderen. beugel van reserve wiel verwijderen. LM velgen van audi a4 (95-99)eronder de standaard 15"velgen deze zijn namelijk heel licht.
ps. als je geen reserve wiel erin hebt, moet je wel een spuitbus met rep. set. erin hebben.
Pim 328--> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
we hebben voor een vriend eens een keer een landcruiser omgebouwd van grijs naar geel, die woog geel uiteindelijk 30 kg minder dan het kentekengewicht op grijs......
De genoemde opties gedaan:
-lege tank
-zo klein mogelijke accu (grasmaaier accu en overgestart)
-geen boordgereedschappen zoals krik en dergelijke
-reservewiel moesten we helaas laten zitten omdat dit opviel (op achterdeur he) en destijds voor de weging van een auto met origineel aanwezig reservewiel ook echt wel erop moest)
-Aandrijfas naar achteren er onderuit en op 4x4 rijden met voorwielaandrijving
-zwart gespoten PVC-buis als "bumper" ipv de extra zware stalen lierbumper (uiteraard ook de lier eraf)
enz enz,
En ohja, zelf natuurlijk ook even uitstappen he!!!!
Bij de tankvlotter kun je eventueel een weerstandje ertussen zetten zodat te meter vol aangeeft (of in elk geval ver vol)ALS de daarop dan controleren heb je dat ook gewonnen.
Bij onze weging kwam die vent van de douane nieteens kijken of er een bank e.d. in zat je reed de auto op de weegbrug en weer eraf en ging daarna binnen je relaas van weging halen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon